قالب بادی پلی اتیلن

انواع قالب بادی پلی اتیلن

قالب بادی پلی اتیلن از جمله قالب هایی می باشد که در بسیاری از صنایع از آن استفاده می شود. از جمله برای تولید انواع ظروف پلیمری، قطعات مختلف و قاب ها این قالب ها کاربرد بسیار زیادی دارند. اگر برای سفارش و تولید انبوه قطعات فلزی و قطعات پلاستیکی به دنبال معتبرترین شرکت قالب سازی تهران هستید، روی گروه دقیق سازان پیشرو حساب ویژه باز کنید. در این زمینه هر گونه سوالی را می توانید با مشاوران ما در میان بگذارید.

استفاده از قالب بادی پلی اتیلن

شاید با دیدن انواع ظروف پلاستیکی و بطری ها این سوال برای شما پیش بیاید که برای تولید آن ها از چه قالب هایی استفاده می شود. این ظروف پلاستیکی تو خالی را با استفاده از قالب بادی پلی اتیلن می سازند. این قالب ها انواع متعددی دارند که با توجه به نوع محصول تولید شده مورد استفاده قرار می گیرند. مسئله انتخاب درست قالب ها اهمیت ویژه ای دارد چرا که قیمت قطعات تولیدی را کاهش داده و کیفیت را به میزان زیادی بالا می برد. در ادامه انواع قالب بادی را به شما معرفی می کنیم.

قالب بادی پلی اتیلن

قالب بادی فشاری

قالب بادی پلی اتیلن با توجه به نوع محصول متقاوت است و انواع مختلفی دارد. اما قالب های فشاری رایج ترین و پر کاربرد ترین انواع این قالب ها هستند. محصولات تولید شده با این قالب ها کیفیت بسیار خوبی دارند و در صنایع مختلف می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. اصولا این قالب های فشاری را از جنس آلومینیوم می سازند و برای تولید قطعات و محصولات پلیمری در اندازه های کوچک بسیار کاربرد دارند. روال کار با این قالب ها به این گونه است که ابتدا پریفرم را در کوره می گذارند.

سپس برای افزایش حجم خارجی پریفرم از دستگاه های کمپرس باد استفاده می نمایند. در این مرحله ظرف مورد نظر به شکل قالب خود در می آید. با این روش و با استفاده از قالب بادی پلی اتیلن مدل فشاری در مدت زمان کوتاهی می توان قطعات مختلفی را تولید نمود. نکته بسیار مهم درباره این قالب ها کاهش هزینه تولید قطعات می باشد. اما این نکته را نیز بگوییم که با این روش ضایعات زیادی تولید خواهد شد.

قالب بادی پلی اتیلن تزریقی

شیوه کار با قالب بادی پلی اتیلن مدل تزریقی متفاوت است. در این روش مواد پلیمری را به روش های مختلف درون قالب تزریق می کنند. در این مرحله و در قالب یک فرم ابتدایی  و به شکل لوله مشاهده می شود. پس از آن باید در این شکل به وجود آمده هوا دمیده شود‌. هم زمان با دمیده شدن هوا در این شکل لوله مانند، پلی اتیلن شکل خواهد گرفت و به صورت قالب مورد نظر در می آید. در این روش میزان تولید ضایعات بسیار کاهش می یابد. همچنین بعد از اتمام کار و تولید محصول نیازی به برش کاری و حذف قسمت های اضافی نیست.

بیشتربخوانید: برش وایرکات

قالب های پلی اتیلن لاستیکی

از انواع قالب بادی پلی اتیلن می توان قالب های لاستیکی یا سیلیکونی را نام برد. تولید محصولات با این قالب ها بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است‌. شیوه کار با قالب های سیلیکونی و لاستیکی نیز با روش های دیگر متفاوت است. در این روش ابتدا مواد خام پلیمری را یه صورت مذاب در آورده و سپس درون قالب ها می‌ریزند. پس از این که قطعات سرد شدند می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

استفاده از قالب بادی پلی اتیلن به روش کشیدن

روش کشیدن در مورد استفاده از قالب بادی پلی اتیلن برای مواقعی است که قرار است بطری های روغن خوراکی، آب میوه ها و کنستانتره ها تولید شود. در این رو ابتدا مواد اولیه را به حالت مذاب در آورده و به وسیله اکسترود به داخل قالب تزریق می شود.

در این مرحله ابتدا باید مواد کشیده شود. با این کار دیواره قطعه مورد نظر نازک تر و درخشنده تر می شود و مقاومت آن نیز بیشتر می گردد. در قسمت سر و ته بطری کشش وجود ندارد و به همین دلیل درخشش کمتری دارد و ضخامت آن بیشتر است. پس از فرایند کشیده شدن، به آن باد دمیده می شود و به این صورت بطری شکل مورد نظر را می گیرد.

قالب بادی پلی اتیلن

سخن پایانی

شرکت دقیق سازان پیشرو برای تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی از قالب های خاص استفاده می نماید. از جمله می توان قالب بادی پلی اتیلن را نام برد که کاربردهای زیادی دارد. شرکت ما به عنوان معتبرترین قالب سازی تهران محصولات با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای ثبت سفارشات خود می توانید با کارشناسان صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *