انواع قالب لاستیک

معرفی انواع قالب لاستیک

معرفی انواع قالب لاستیک :لاستیک یکی از تجهیزات انواع خودرو، موتور سیکلت و انواع تجهیزات صنعتی بوده به شکل انبوه در کارگاه های صنعتی تولید می شود. با معرفی انواع قالب لاستیک همراه ما باشید. قطعات پلاستیکی چیست؟ بیشتربخوانبد

انواع قالب لاستیک

  • روش کششی قالب پلاستیک

روش کششی یکی از روش های متداول پخت لاستیک بود و از دو محور عمودی و افقی برای تولید محصول توسط قالب انجام می شود. کشش قالب باعث تولید ظروف مستحکم شده و درنتیجه سختی محصول را افزایش می دهد. وزن ماده اولیه نسبت به سایر روش ها کمتر بوده و برای تولید ظروف یکبار مصرف استفاده می شود.

می توانیم به عنوان مثال به تولید ظروف نوشابه و انواع آب میوه اشاره نماییم. در نظر داشته باشید ساخت قالب بادی به روش کششی در دو دسته یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام می شود.در ادامه بیشتر با انواع قالب لاستیک آشنا خواهیم شد

  • روش یک مرحله ای انواع قالب لاستیک

در روش یک مرحله مانند روش فشاری بوده که از دستگاه اکسترودر استفاده می شود. در نتیجه ماده به سرعت خنک شده و طرح اولیه جسم مورد نظر شکل می گیرد. در ادامه دوباره حرارت می دهند تا در قالب اصلی فرم دهی شود. ماده اولیه با حرارت منبسط شده و از دو سمت طولی و عرضی کشش مورد نیاز انجام می شود. میزان کشش به ضخامت و طرح دلخواه مشتری بستگی خواهد داشت.

قالب لاستیک
انواع قالب لاستیک
  • روش تزریقی پخت لاستیک

یکی دیگر از روش های انواع قالب لاستیک روش تزریقی که بیشتر برای تولید ظروف کوچک تر استفاده می شود. تولید قالب این روش نیاز به هزینه اضافی ندارد. قالب سازی به روش تزریقی دارای سه مرحله بوده که در مرحله اول مواد ذوب شده به داخل حفره قالب ارسال می شود. قالب مواد مذاب را به شکل لوله باریکی تبدیل می کند.

در مرحله دوم میله توخالی شده و هوا از همان میله تزریق می شود که این فرآیند باعث فرم دهی به میله تزریق می شود. در نتیجه فرم شکل قالب نهایی خود را تبدیل می شود. در آخر فرم به محل دیگری ارسال شده و از ماشین خارج می شود که تبدیل به محصول نهایی می شود.

  • روش فشاری پخت لاستیک

از این روش می توانیم برای تولید انواع اشکال و ظروف استفاده نماییم و یکی از انواع قالب لاستیک است. از این روش پخت بیشتر برای متریال های کوچک استفاده می شود. روش فشاری پخت لاستیک جز روش های مقرون به صرفه بوده و نیاز به هزینه و زمان کمتری نسبت به روش های دیگر است. در هر ساعت می توان تعداد بیشتری تولید نمایید. در نظر داشته باشید روش فشاری پخت لاستیک معایبی نیز دارد که می توانیم به کنترل محدود بر روی ضخامت دیواره، نرخ ضایعات بالا، مشکلات اصلاح و برش پلاستیک های اضافه اشاره نماییم.

سنبه ماتریس چیست ؟

  • روش پخت سیلیکونی

قالب های لاستیک سیلیکونی هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر قالب های پلاستیکی داشته و تکنولوژی ساخت جدید تری نسبت به انواع قالب لاستیک دارد. در این روش ابتدا قالب گرم می شود که برای سیلیکون ها ۲۰۰ درجه و برای انواع لاستیک ها ۱۲۰ درجه گرما مورد نیاز است. لاستیک یا سیلیکون مورد نیاز به صورت لقمه ای یا نواری در محفظه تزریق قرار می گیرد.

قالب
انواع قالب لاستیک

برای این کار باید به صورت تحت فشار به شکل قالب ساخته شود. در این صورت با توجه به گرمای متریال مورد نظر قطعه لاستیکی یا سیلیکونی فرم گرفته شده و ساخته می شود. .  اگر قصد سفارش انواع قالب های ریختگری، تزریق پلاستیک و غیره را دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای سایت دقیق سازان استفاده نمایید

  • ساخت انواع قالب لاستیک

سیلیکون یکی از مواد مورد نیاز برای قالب لاستیکی بود و می توانید برای تولید قالب های غذایی، پزشکی، دارویی و غیره مورد استفاده قرار دهید. با توجه به فرایند های تولید و ساخت قالب، مقرون به صرفه بوده و میزان سلامتی آن نسبت به روش های تولید دیگر بیشتر است. برای اطلاع از هزینه های تولید انواع قالب لاستیک و استعلام دقیق قیمت قالب مورد نیاز شما با توجه به طرح ارائه شده، می توانید با سایت دقیق سازان در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با شماره تماس مجموعه دقیق سازان تماس حاصل نمایید. بحث امروز ما در مورد معرفی انواع قالب لاستیک بود. برای اطلاعات بیشتر مقالات سایت دقیق سازان را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: معرفی انواع قالب لاستیک

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *