تزریق پلاستیک دقیق سازان پیشرو

تزریق پلاستیک از شروع تا کنون

تزریق پلاستیک از شروع تا کنون :

جان ویزلی مخترع آمریکایی به همراه برادرش Isaiah ، اولین دستگاه قالب گیری تزریقی را در سال 1872 ثبت اختراع کرد.  این دستگاه در مقایسه با ماشین های مورد استفاده امروزی نسبتاً ساده بود: مانند یک سوزن بزرگ متصل به مخزن  با استفاده از یک پیستون برای تزریق پلاستیک از طریق یک استوانه گرم شده به قالب ، کار می کرد.

از شانه تا تولید قطعات هواپیما!

این صنعت طی سالیان پیشرفت کرد و محصولاتی مانند اسباب بازی ، دکمه ها و شانه های مو تولید کرد. شیمیدانان آلمانی آرتور ایچنگرون و تئودور بکر اولین اشکال محلول استات سلولز را در سال 1903 اختراع کردند که قابل اشتعال بسیار کمتر از نیترات سلولز بود.  سرانجام به صورت پودری در دسترس قرار گرفت که به راحتی از طریق آن تزریق می شد.

Arthur Eichengrün اولین دستگاه قالب گیری تزریقی را در سال 1919 تولید کرد. در سال 1939 ، Arthur Eichengrün حق تزریق قالب استات سلولز پلاستیکی را ثبت کرد. این صنعت در دهه 1940 به سرعت گسترش یافت زیرا جنگ جهانی دوم تقاضای زیادی برای محصولات ارزان قیمت و تولید انبوه ایجاد کرد.

در سال 1946 ، جیمز واتسون هندری ، مخترع آمریکایی ، اولین دستگاه تزریق پلاستیک  پیچی را ساخت که امکان کنترل دقیق تر سرعت تزریق و کیفیت محصولات تولید شده را فراهم می کرد.  این دستگاه همچنین اجازه می داد مواد قبل از تزریق مخلوط شود ، بنابراین پلاستیک رنگی یا بازیافتی توانست به مواد بکر اضافه شود و قبل از تزریق کاملاً مخلوط شود.

در دهه 1970 ، هندری شروع به ساخت اولین فرایند قالب گیری تزریق پلاستیک با کمک گاز کرد که  امکان تولید قطعات توخالی پیچیده و سریع را می داد. اگر چه این تحول انعطاف پذیری طراحی و همچنین مقاومت قطعات ساخته شده را بسیار کاهش می دهد در حالی که باعث کاهش زمان تولید ، هزینه ، وزن و ضایعات می شد. تا سال 1979 ، تولید پلاستیک از تولید فولاد پیشی گرفت و تا سال 1990 ، قالبهای آلومینیوم به طور گسترده ای در قالب تزریق استفاده می شد.

امروزه دستگاههای تزریق پلاستیک بخش عمده ای از دستگاه های تولید قطعات را تشکیل می دهند. امروزه صنعت قالب گیری تزریق پلاستیک طی سالها از تولید شانه ها و دکمه ها تا تولید مجموعه گسترده ای از محصولات برای بسیاری از صنایع از جمله خودرو ، پزشکی ، هوا فضا ، محصولات مصرفی ، اسباب بازی ، لوله کشی ، بسته بندی و ساخت و ساز تکامل یافته است.

قالب تزریق پلاستیک
قالب تزریق پلاستیک

ساخت قطعات پلاستیکی

امروز با مشخص شدن جایگاه صنعت تزریق پلاستیک بخش عمده ای از لوازمات پیرامون ما مدیون این تکنولوژی است،شدت تغییرات و سرعت بالا در تحولات صنعتی هر روز نیاز صنعتگران را به این حوزه جلب می نماید،با توجه به اینکه بخش عمده ای از صنایع نیاز به سرعت در کار دارند همکاری با شرکت های تولید کننده قطعات پلاستیکی مقرون به صرفه تر از راه اندازی خط تولید است.

برای این منظور می توان با یک جستجوی ساده به انبوهی از شرکت های رسید اما کدام شرکت می تواند راهگشا باشد؟

برای ساخت قطعات صنعتی لازم است ابتدا شما قالب خود را بسازید برای ساخت قالب اصولا داشتن دانش تخصصی لازم است ودر کنار این مورد کنترل هزینه ها!

وقتی قالبی ساخته می شود لازم است فرایند تولید قطعه سازی آغاز شد بهتر است برای این منظور شما مشارکت خود را با شرکتی آغاز نمائید که هر دو فرایند قالب سازی و قطعه سازی را در یک مجموعه انجام دهد!

دقیق سازان پیشرو قالب سازی و قطعه سازی در یک مجموعه!

درحال حاضر با استراتژی جلب رضایت مشتریان توانسته ایم با انتخاب تیمی تخصصی نیاز بسیاری از صنایع از جمله صنعت لوازم خانگی،خودروسازی،شرکتهای بزرگ در حوزه نفت وگاز و… را مرتفع نمائیم ،مادر مجموعه دقیق سازان پیشرو با استفاده از بروز ترین تکنولوژی مسیر تفکرات مشتریان خود را از فرایند پیچیده تولید به کیفیت تغییر داده ایم شما می توانید در کنار ظرافت کیفیت را چاشنی کار خود نمائید!

منابع: ویکپدیا

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *