تولید قطعات کوچک صنعتی

تولید قطعات کوچک صنعتی در تهران

حتما برایتان شگفت انگیز است که روند تولید قطعات صنعتی کوچک چگونه است. شاید به نظرتان تولید قطعات کوچک صنعتی بسیار ساده و آسان باشد. اما تولید قطعات صنعتی کوچک هم مراحل و پروسه های خود را دارد.

اهمیت و کاربرد تولید قطعات کوچک صنعتی

همین قطعات کوچک صنعتی می توانند در بخش های وسیعی از صنایع گوناگون کاربرد داشته باشند؛ به عنوان مثال، پیچ یکی از کوچکترین قطعات صنعتی است و اگر همین قطعه کوچک نباشد، نمیتوان قطعات یک محصول صنعتی را به هم وصل کرد و به طور مثال یک ماشین آلات صنعتی تولید کرد.

در تهران نیز خیلی از کارگاه ها هستند که در زمینه تولید قطعات کوچک صنعتی فعالیت دارند. همین قطعات به ظاهر کوچک بوده اند که باعث پیشرفت صنایع گوناگون شده اند و بنابر این نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

قطعات صنعتی کوچک کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارند. از این قطعات صنعتی به ظاهر کوچک میتوان در صنعت مهندسی پزشکی، هوافضا و…استفاده کرد.

قالب سازی پیشرفته چگونه انجام می شود؟ بیشتربخوانید

کیفیت قطعات

در روند تولید قطعات کوچک صنعتی نیز باید دقت داشت که این محوصلات از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ زیرا همان طور که در مورد اهمیت و کاربرد قطعات صنعتی کوچک در صنایع گوناگون گفته شد، این قطعات صنعتی کوچک نقش زیادی در پیشرفت و ترقی صنایع گوناگون دارند. بنابراین کیفیت بالای قطعات صنعتی کوچک هم میتواند حائز اهمیت باشد.

انواع قطعات صنعتی کوچک

تولید قطعات کوچک صنعتی فقط شامل پیچ نیست و میتواند شامل انواع گوناگونی از قطعات پلاستیکی، قطعات فلزی و… باشد. انواع این قطعات کوچک عبارتند از:

بست ها

کانکتورهای الکترونیکی

میخ

فیوزهای صنعی

مقاومت ها

ترانزیستور

میکروکنترلر

تراشه های سخت افزاری

خازن های صنعتی

تریستور

و…

نمونه مثال از کاربرد قطعات صنعتی کوچک:

تولید رایانه

به عنوان مثال در ساخت رایانه از قطعات کوچک صنعتی زیادی استفاده شده است. در ساخت یک رایانه از قطعات صنعتی کوچک مختلفی مثل پیچ برای اتصال قطعات مختلف رایانه، پردازنده،حافظه، کارت گرافیک، مهره های توکار و… استفاده شده است و اگر همین قطعات کوچک نبودند، اکنون در مقابل شما رایانه و یا لپ تاپی هم نبود.

انواع روش های تولید قطعات صنعتی

بسته به ابعاد قطعات صنعتی( قطعات صنعتی کوچک و بزرگ)، متریال به کار رفته در تولید قطعات و محصول نهایی روش های مختلفی برای ساخت قطعات صنعتی گوناگون وجود دارد. این روش ها عبارتند از :

ریخته گری

یکی از روش های تولید قطعات صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلف، ریخته گری است. در این روش، آلیاژها، فلزات و.. در حالی که حالت مذاب دارند را درون قالب میریزند و سپس بعد از سرد شدن و کاسته شدن از حرارت اولیه آن ها، به شکل و قالب خود درمی آیند.

پتک کاری

در این روش که یکی از قدیمی ترین روش ها برای تولید انواع قطعات صنعتی کوچک و بزرگ است،  به دلیل فرآیندهای چکش کاری که در تولید قطعات استفاده میشود، قطعات صنعتی تولید شده از استحکام، کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردارند.

جوشکاری

یکی دیگر از روش های مرسوم تولید قطعات صنعتی است. در این روش قطعات صنعتی کوچک به دیگر جوش داده میشوند و یک قطعه صنعتی بزرگ را میسازند.

در این روش، اتصال قطعات به یکدیگر دائمی است و شاید به سختی بتوان قطعات صنعتی تولیدشده به روش جوشکاری را از یکدیگر جدا کرد.

متالوژی پودر

برخی قطعات صنعتی نیز به دلیل ماهیت پیچیده ای که دارند و نمیتوان در تولید این گونه قطعات صنعتی از روش های متداول مثل ریخته گری، جوشکاری و… استفاده کرد. در این مواقع، از روش متالوژی پودر استفاده میشود. در این روش، قالب گیری قطعات صنعتی کوچک و بزرگ با استفاده از اعمال فشار بالا بر روی پودرهای فلزی انجام میشود.

قالب گیری تزریقی

قالب تزریق بیشتر برای تولید قطعات کوچک و بزرگ صنعتی پلاستیکی استفاده میگردد. اما از این روش میتوان برای قالب گیری و تولید قطعات فلزی نیز استفاده کرد. در این روش تولید، با استفاده از ترکیب پودر پلیمر و فلز و تحت فشار گرفتن مواد، قطعات صنعتی مدنظر تولید میشوند. از این روش برای تولید قطعات صنعتی ریز و درشت با جزییات پیچیده استفاده میکنند.

تولید قطعات کوچک صنعتی در تهران

به دلیل کاربرد و اهمیت تولید قطعات کوچک صنعتی، بسته به نیاز شهرها، کارگاه هایی برای تولید قطعات صنعتی کوچک وجود دارند که انواع قطعات کوچک صنعتی را به عنوان مواد اولیه صنایع صنعتی بزرگ میسازند.

در شهر بزرگ نیز قطعا نیاز به این قطعات صنعتی کوچک بسیار بیشتر است؛ زیرا یک شهر بزرگ است. کارگاه های زیادی در تهران هستند که به  طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی و فلزی مختلف صنعتی مشغول هستند.

سخن آخر

در این مقاله سایت با اهمیت و کاربرد و همچنین روش های ساخت انواع قطعات فلزی کوچک آشنا شدید دریافتید که همین قطعات به ظاهر کوچک چه نقشی در پیشرفت و تحول صنایع گوناگون ایفا کرده اند.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *