صنایع قالب سازی

آشنایی با صنایع قالب سازی

 

صنایع قالب سازی پرکاربردترین صنعتی است که امروزه برای تولید انواع قطعات فلزی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. تمام قطعاتی که در اطراف خود مشاهده می نماییم از این مرحله قالب سازی رد شده اند. گروه دقیق سازان پیشرو با کادر مجرب خود در زمینه طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی با قدرت فعالیت دارد. برای پیدا کردن شرکتی عالی جهت قالب سازی تهران با مشاوران و کارشناسان ما صحبت نموده و سفارش خود را ثبت نمایید.

با صنایع قالب سازی بیشتر آشنا شویم.

امروزه صنایع قالب سازی مدرن را در کارخانه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند. قطعات ریز و درشت با کاربردهای مختلف و جنس های متنوع از طریق قالب سازی تولید شده و روانه بازار فروش می شوند. از انواع بطری پلاستیکی گرفته تا قطعات مهم و حساس برای تولید خودرو و همچنین گوشی های همراه و سایر وسایل همه از طریق قالب سازی تولید خواهند شد. این روش با سرعت و دقت بسیار زیادی انجام خواهد شد و میزان ضخامت و ظرافت قطعات را می توان تحت کنترل گرفت. در پی اهمیت این صنعت، تصمیم گرفتیم اطلاعات مفیدی در این باره تقدیم حضور شما کنیم.

صنایع قالب سازی

مراحل قالب سازی

در صنایع قالب سازی وظیفه طراحان بسیار اهمیت دارد. در واقع این صنعت را می توان جزء صنایع سنگی به شمار آورد. در گام اول طراحان حرفه ای از نرم افزار های حرفه ای استفاده نموده و قالب مورد نظر را طراحی می نمایند. پس از این مرحله، طرح نهایی را به واحد ریخته گری می فرستند.

با گذر از اولین مرحله که طراحی می باشد، می توان تولید قطعات فلزی و پلاستیکی را آغاز نمود. پس به طور کلی کل مراحل ساخت قالب ها دو مرحله طراحی و ساخت قالب را طی می نمایند. صنایع قالب سازی را به روش های مختلف از جمله ریخته گری، آهنگری و پرس انجام می دهند.

قالب سازی تزریق پلاستیک پرکاربردترین روش

قالب سازی تزریق پلاستیک از پرکاربردترین روش ها در صنایع قالب سازی می باشد. با این روش می توان انواع قالب های پلاستیکی را تولید نمود. در آغاز این کار از پودر پلاستیک استفاده می شود. این پودر را از مخزن وارد قسمت گرمایش می کنند. این پودر گرم شده و با فشار زیاد وارد قالب دو تکه تزریق خواهد شد. دلیل پر طرفدار بودن این روش، سرعت و دقت بسیار بالای آن می باشد. در واقع می توان گفت که این روش برترین رشته در صنایع قالب سازی می باشد.

گفتنی است که قالب سرد، می تواند با سرعت زیاد این قطعات را تولید نماید. به این صورت که مواد اولیه مذاب شده به داخل قالب تزریق شده و به دلیل سرد بودن قالب، به سرعت شکل گرفته و سرد می شود. پس از طی این فرایند و سرد شدن قطعه، آن را به بیرون ارسال می کنند. اصولا این قالب ها دو تکه هستند و گیره های مخصوصی وظیفه محکم کردن آن‌ها را به عهده دارند‌.

در واقع گیره ها قادر هستند سمبه و ماتریس را به هم چفت کنند. اگر گیره ها نتوانند این دو تکه از قالب را به خوبی چفت نکنند، مواد مذاب از آن سر ریز می کند. در این جا به اهمیت قطعات یدکی در صنعت قالب سازی پی می بریم. برای اطمینان حتما باید هر از گاهی دستگاه را سرویس کرده و در صورت نیاز قطعات را تعویض نمود.

روش پرسی در صنایع قالب سازی

علیرغم اهمیت زیاد روش قالب سازی تزریق پلاستیک، شیوه پرسی یا بادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قالب های بادی و پرسی نیز در مواردی کاربرد دارند. صنایع قالب سازی اهمیت بسیار زیادی در ساخت قطعات مختلف دارد. در روش قالب سازی پرس یا بادی همان گونه که از نام آن مشخص است، باد در شکل گیری قطعات نقش مهم و اساسی ایفا می نماید. در این روش ابتدا مواد مذاب اولیه را وارد قالب کرده و در این مرحله از باد استفاده می نمایند.

صنایع قالب سازی

باد می تواند با جریان شدید خود مواد مذاب را به شکل قالب مورد نظر در بیاورد. در مرحله نهایی دو قسمت قالب از هم باز شده و قطعه تولید شده از آن خارج می شود. نکته مهم این است که در روش پرسی نیز فشار نقش مهمی در شکل گیری قطعه دارد. پلاستیک قابل انعطاف را وارد قالب کرده و دو قسمت قالب با شدت و فشار زیاد به هم فشرده می شوند.

یادآور شویم که این روش برای ساخت قطعات تو پر بسیار کاربردی و مهم است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که دقت روش پرسی اصلا به میزان روش تزریق پلاستیک نمی باشد اما نکته مثبت سرعت بسیار زیاد آن است. از این رو برای تولید تعداد زیاد قطعات در کمترین زمان ممکن می توان از این روش استفاده نمود.

در اینجابخوانید: معرفی انواع قالب صنعتی

سخن پایانی

برای سفارش طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی می توانید با گروه دقیق سازان پیشرو همکاری نمایید. گروه تخصصی ما بهترین قالب سازی تهران بوده و با کادر مجرب در خدمت مشتریان عزیز می باید. ما در انواع صنایع قالب سازی تجریه داریم و کیفیت را به شما هدیه می دهیم. با مطالعه این مقاله و همچنین مطالب دیگر سایت با فعالیت های ما بیشتر آشنا خواهید شد.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *