ساخت قالب های سنبه ماتریس

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس در صنعت بسیار مهم است زیرا ساخت انواع قطعات فلزی توسط این قالب ها صورت می گیرد. در این دانشنامه به شما توضیح خواهیم داد که سنبه ماتریس چیست. اگر به دنبال برترین قالب سازی تهران هستید، گروه دقیق سازان پیشرو با سال ها تجربه و گروه مجرب و متخصص در خدمت شما عزیزان می باشد.

در مورد قالب های سنبه ماتریس بیشتر بدانیم.

برای تولید قطعات فلزی  از مواد اولیه و ورق های خام با ضخامت های متفاوت و البته با دقت زیاد استفاده خواهد شد. این فرایند باید در صنعت قالب سازی صورت بگیرد. قالب های سنبه و ماتریس از پر کاربردترین قالب ها می باشند‌. از این رو باید در مورد طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس اطلاعات کافی داشته باشیم. ساخت این قالب ها با روش های مختلفی انجام می شود. زمان طراحی و ساخت این قالب ها باید نوع قطعه، میزان تولید قطعات و سرعت و دقت را در نظر گرفت و سپس طراحی نمود. در ادامه چند روش را برای ساخت این قالب ها توضیح خواهیم داد.

ساخت قالب های سنبه ماتریس

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس به روش ساده

برای تولید قالب های ساده که نیازی به دقت زیاد ندارند نی توان از این روش استفاده نمود. اما این را نیز بگوییم که این روش مقرون‌ به صرفه تر از سایر روش ها می‌ باشد و به همین دلیل برخی از تولید کنندگان حتی برای قالب های مهم تر نیز این روش را به مار می برند.

تولید قالب سنبه ماتریس با روش ساید کاتر

در این روش محاسبات فنی پر نظر گرفته می شود. در این روش قالب عمر بیشتری خواهد داشت و سرعت تولید بسیار افزایش پیدا می کند. نکته مهم دیگر این است که دقت این قالب ها و قطعات تولید شده بسیار زیاد است. دز واقع باید گفت که این قطعات معیارهای استاندارد لازم را دارا  هستند.

ساخت قطعات فلزی چگونه انجام می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس با روش مرحله ای ساده

در این روش یک امر بسیار جالب صورت می گیرد. در واقع می توان چند قالب جداگانه را به صورت کاملا فشرده در یک قالب قرار داد. به این صورت تمام مراحل کاری که این چند قالب باید به صورت جداگانه انجام می دادند، در یک مرحله صورت می گیرد. از این قالب ها و روش ساخت برای برش های بیضوی و همچنین شکل های هندسی استفاده می شود. کاربرد دیگر این روش برای برش کاری و پانچ می باشد.

تولید قالب سنبه ماتریس با روش مرحله ای مرکب

شباهت این روش به مرحله ای ساده زیاد است. اما تفاوت این دو روش در این است که در روش مرحله ای مرکب فرایندهایی مثل حک کردن مارک، کوبش، خم کردن و کشش نیز انجام خواهد شد.

ساخت قالب های سنبه ماتریس

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس با روش کوبش

اگر نیاز به حک کردن علامت های تجاری و مارک بر روی قطعات باشد، می توان از این روش برای طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس استفاده نمود‌. همچنین پرچ های سربی و آلومینیومی برای فیکس کردن قطعات را می توان با این روش انجام داد.

استفاده از روش نوار تغذیه برای تولید قالب های سنبه ماتریس

نوارهای تغذیه را می توان برای تمام روش های قالب سازی استفاده نمود. در این روش طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس از یک ورق فلزی برش خورده استفاده نمی شود.  در این روش متریالی را به کار می برند که به صورت رول توپی و برگ برگ هستند. در این روش سرعت تولید بسیار بالا می باشد و ورق ها در پرس کاری پرت ندارند‌. ساعت کاری و تعداد افراد را می توان کاهش داد و همچنین قالب استهلاک کمتری پیدا می کند.

اجزای قالب سنبه ماتریس را بشناسیم

پس از این که با طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس آشنا شدیم، بهتر است اجزای این قالب ها را نیز بشناسیم. شش بخش اصلی این قالب ها را تشکیل می دهند که شامل کفشک، سنبه گیر، ورق گیر و ورق پران، سنبه و ماتریس می باشند. در مورد این اجزا در این مقاله نمی توان صحبت کرد و در این دانشنامه نمی گنجد.

ساخت قالب های سنبه ماتریس

سخن پایانی

در این مقاله روش های متعدد طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس را با هم مرور کردیم. همچنین شما متوجه شده اید که قالب سنبه ماتریس چیست؟ با گروه دقیق سازان پیشرو که بهترین قالب سازی تهران می باشد، می توانید کیفیت را تجربه کنید.

مطالعه بیشر: روش های ترموفورمینگ چیست؟

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *