فولادهای صنعت قالب سازی

فولادهای صنعت قالب سازی

فولادهای صنعت قالب سازی به دلیل سختی زیادی که دارند می توانند با حالت های بسیار خوبی تراش بخورند و کلا خیلی خوش تراش هستند. اگر به دنبال قالب سازی تهران هستید دقیق سازان پیشرو را حتما در نظر داشته باشید. گروه صنعتی ما با تجربه زیاد در خدمت شما می باشد. برای اطلاع از قیمت قالب سازی فلزی می توانید با واحد فروش و کلرشناسان مجرب این سایت و گروه مشورت نمایید.

فولادهای قالب سازی را بهتر بشناسیم

فولاد ها در صنعت کاربردهای بسیار زیادی دارند. در صنعت قالب سازی پلاستیک و فلزی از این ماده به وفور استفاده می شود. در کاربردهای مختلف فولادها به طور مستقیم با عناصر گوناگون ارتباط دارند. در صنعت قالب سازی از محصولات آلیاژی استفاده های زیادی خواهد شد.

سنبه ماتریس چیست ؟ بیشتربخوانید

فولادهای صنعت قالب سازی

شناخته شده ترین فولادهای صنعت قالب سازی

فولادهای صنعت قالب سازی این صنعت را رو‌ به پیشرفت و صعود برده است چرا که فولاد بهترین فلز برای این کار به حساب می آید. چرا که بسیار خوش تراش و محکم است. فولاد P20 را می توان شناخته شده ترین و رایج ترین نوع فولاد در صنعت قالب سازی به شمار آورد. از این فولاد برای قالب های تزریق پلاستیک بسیار استفاده می شود. این فولاد را با نام ۱.۲۳۱۱ نیز می شناسند. این فولاد به میزان زیادی به فولاد Mo40 نزدیک است.

کاربرد این فولاد برای پایه های قالب هایی که ماشین کاری گسترده ای دارند اهمیت زیادی دارد. گفتنی است که این دو فولاد یک تفاوت عمده با هم دارند. در واقع فولاد P20 و فولاد Mo40 در میزان گوگرد تفاوت دارند. فولاد P20 در صنعت قالب پلاستیک کاربرد زیادی دارد می توان آن را رایج ترین نمونه دانست. دلیل این همه محبوبیت و تقاضا برای این فولاد، خواث و ویژگی های خوب آن می باشد.

درباره فولاد Mo40 چه می دانید

یکی دیگر از نمونه های فولادهای صنعت قالب سازی، فولاد Mo40 می باشد. در واقع در صنعت قالب سازی انواع و اقسام فولادها مورد استفاده قرار می گیرند. دسته های متفاوت از فولاد ها در قالب سازی کاربرد دارند. این فولاد که آن را با نام ۱.۷۲۲۵ نیز می شناسند. این فولاد قیمت بسیار مناسب تری دارد و در قالب سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا بخوانید: تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC

فولاد ۱.۲۳۱۲

در صنعت قالب سازی این فولاد نیز مهم به شمار می رود. این فولاد شباهت زیادی به فولاد ۱.۲۳۱۱ دارد‌. این فولاد در صنعت قالب سازی کاربرد زیادی دارد. از ویژگی های برجسته این فولاد ماشین کاری خوب می باشد.

فولاد ۱.۲۷۳۸

برای آشنایی با فولادهای صنعت قالب سازی انواع آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. فولاد ۱.۲۷۳۸ شباهت بسیار زیادی به فولاد P20 یا فولاد ۱.۲۳۱۱ دارد. تفاوت بین این دو‌ نوع فولاد در عنصر نیکل می باشد. می توان گفت که برتری فولاد ۲۷۳۸ با فولاد ۲۳۱۱ مقاومت این فولاد می باشد. این فولاد در صنعت قالب سازی پلاستیک و قالب های تزریقی بزرگ کاربردهای زیادی دارد.

فولادهای صنعت قالب سازی

بهترین فولادهای صنعت قالب سازی

همان گونه که می دانید در صنعت قالب سازی از مواد اولیه مختلف استفاده می شود‌. از این رو برای کاربرد بهتر باید فولاد مناسب را انتخاب نمود. قالب دایکست از نمونه قالب هایی است که تحت فشار فلزات سلک با دمای ذوب بسیار پایین مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار هزینه زیادی مورد نیاز است. از این رو تمام تولید کنندگان و قالب سازان برای مراحل فشار و دمای بالا از فولادهایی استفاده می نمایند که در این شرایط خود را حفظ کند.

برای این کار می توان فولادهای ۱.۲۳۴۳ یا همان فولاد H11 و فولاد ۱.۲۳۴۴ یا همان‌ فولاد H13 را معرفی نمود. این فولادها گرمکار هستند و بادر هستند در دمای بالا خواص خود را حفظ نمایند. از این رو گزینه های بسیار مناسبی برای ساخت قالب های دایکست به شمار می روند. قالب سازان و تولید کنندگان باید این نکته را حتما در نظر داشته باشند که نوع فولاد در قالب سازی بسیار مهم است و با توجه به نوع صنایع تولیدی، نمونه مناسب را انتخاب نمایند.

دیگرخدمات ما: راه اندازی خط تولید ماسک پزشکی

سخن پایانی

گروه صنعتی دقیق سازان پیشرو با فعالیت زیاد در صنعت قالب سازی تهران با اعضای متخصص در خدمت مشتریان عزیز می باشد. این گروه با فولادهای صنعت قالب سازی مناسب کار کرده و بهترین قالب ها را تولید و عرضه خواهد کرد. قیمت قالب سازی فلزی را می توانید به راحتی از واحد فروش ما استعلام بگیرید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *