قالبسازی دایکست

قالبسازی دایکست چیست

قالبسازی دایکست چیست اگر تا به حال آشنایی با صنعت قالبسازی داشته باشید، قطعا نام قالبسازی دایکست را شنیده اید. برای اطلاعات بیشتر جهت ساخت، طراحی و تولید قالب های دایکست با ما همراه باشید.

قالب سازی دایکست چیست

از آن جایی که قالب سازی دایکست روشی بسیار مدرن و عالی برای قالب سازی قطعات صنعتی می‌باشد، گروه دقیق سازان پیشرو با استفاده از این روش در زمینه ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش مشتریان عزیز فعالیت می کند. بهترین کیفیت را می توانید از این گروه انتظار داشته باشید. در این روش قالب ها قابلیت این را دارند که دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

می توان گفت که این روش از قالب سازی کاملا جدید بوده و در این حرفه صنعت جایگاه ویژه ای برای خود باز کرده است. متخصصان ماهر و با تجربه ما با به کار گیری این روش قادر هستند قطعات بسیار با کیفیتی را ارائه دهند. این نکته را به یاد داشته باشید که برای آگاهی از قیمت قالب سازی فلزی می توانید با واحد فروش و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

قالب سازی پلاستیک چگونه صورت میگرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

قالب دایکاست

در صنعت انواع قالب بر اساس نیاز کاربران ساخته می شود اما قالب دایکست یکی از قالب های صنعتی بود که با قابلیت استفاده مجدد طراحی و تولید می شود. به طور کلی محفظه هایی که در آن تجهیزات صنعتی فلزی و ریخته گری تولید می شود، قالبهای صنعتی گفته شده و هر کدام دارای روش های متفاوتی است که باید طبق فرآیند های تولید و الگو های اندازه گیری شده قطعه مورد نظر ساخته شود.

صنعت قالب سازی ریختگری

قالب های ریخته گری بر حسب نوع محفظه و ویژگی های قطعه و نوع ریخته گری از انواع مختلف روش های قالبسازی استفاده می شود. قالبسازی دایکست ، قالبسازی ریزه و قالبسازی ماسه‌ای جزو فناوری های تولید قالب های ریخته گری است. در ادامه به صورت مفصل به ساخت قالب دایکست پرداخته و اگر قصد ساخت و سفارش قالب مورد نظر از جمله قالب های پلاستیکی، قالب آهنگری، قالب پرس و قالب ریخته گری را دارید، به مجموعه دقیق سازان مراجعه کنید.

تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC چگونه صورت میگرد برای آشنایی کلیک کنید

قالب دایکست

فرایند ساخت قالب دایکست

برای ساخت قالب دایکاست نیاز است مراحل ساخت را طی نمایید. در زمان ساخت قالب دایکست از کوره فلز ماشین ریخته گری استفاده می شود. فلز مورد نظر از جمله فلز آلومینیوم یا روی در کوره ذوب شده و با فشار بالا مانند دستگاه ریخته گری تزریق پلاستیک به محفظه مورد نظر تزریق می شود. فشار تزریق به وزن قطعه و نوع ماده ذوب شده بستگی دارد.

برای ساخت قالبسازی دایکست دو نوع ماشین قالب سازی در نظر می گیرند. اگر قصد تولید فلزاتی با آلیاژ و دمای پایین مانند روی را دارید، ماشین آلات اتاق گرم مناسب شما خواهد بود. برای فلزاتی مانند آلومینیوم نیاز به ماشین آلات اتاق سرد با توجه به آلیاژ دمای ذوب بالای آن است.

تکنولوژی آلومینیوم اتوماتیک در قالبسازی دایکست

یکی از فناوری‌های جدید در قالبسازی دایکست استفاده از آلومینیوم اتوماتیک و کامپیوتری است. این تکنولوژی باعث بهره وری ساخت شده و با توجه به کنترل مداوم مراحل کیفیت قطعه های ساخته شده، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. امروزه در بسیاری از کارگاه های تولیدی فلزات از این فناوری استفاده می کنند و قطعه های تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت.

برای بررسی موارد بیشتر و آشنایی با انواع روش های قالب سازی، استعلام قیمت و خرید قالب مورد نظر با کارشناسان متخصص مجموعه دقیق سازان در ارتباط باشید.

قالب سازی قطعات پلاستیکی بیشتربخوانید

انواع متریال برای قالبسازی دایکست

در ساخت قالب دایکست از فولاد های گرم کار با توجه به فرایند ساخت قطعه استفاده می شود. با توجه به اینکه در این روش نیاز به حرارت زیاد مواد مذاب وجود دارد، باید قالب مقاومت بالایی در برابر حرارت قطعه داشته باشد. ضخامت و طول فولاد نیز نقش مهمی در افزایش عمر قالب و کیفیت قطعه های تولید شده خواهد داشت.

در زمان خرید قالب دایکست باید به ابعاد مناسب فولاد گرم، انباره ها، سیستم خنک کاری قالب، محل تزریق مواد مذاب داخل حفره قالب و طراحی اصولی آن دقت نمایید.

مزایا استفاده از قالبسازی دایکست

قالب سازی دایکست مزایای بسیاری برای کاربران دارد و می ‌توان به طرح ‌های پیچیده تری را به آسان ترین روش و با هزینه هایی کمتر تولید کرد. نرخ تولید در این روش بسیار بالا بوده و برای نتیجه گیری بهتر می توانید از قالب های چند حفره ای استفاده نمایید. قطعه تولید شده به روش دایکست از سطح پرداخت مناسبی برخوردار بوده و نیازی به عملیات ماشینکاری پس از تولید محصول نهایی ندارد.

قطعه های تولید شده با کمترین پرداخت آماده آب فلز کاری خواهند بود. قطعه های آلومینیومی تولید شده توسط قالب دایکست از روش های دیگر ریخته گری آلومینیومی مقاومت بیشتری خواهد داشت.

دایکست

 

 

مراحل ساخت قالب های دایکست

برای قالب سازی دایکست باید مراحلی طی شود. گفتنی است که برای این فرایندها از کوره، فلز مورد نظر، ماشین ریخته گری و دای استفاده می شود. برای تولید قطعات کوچک صنعتی در تهران می توانید با کارشناسان گروه دقیق سازان پیشرو مشورت نموده و سفارش خود را ثبت نمایید. برای این کار از فلزاتی مثل آلومینیوم و روی استفاده خواهد شد.

برای ساخت و سفارش قالب سازی تهران کلیک کرده و برای سفارش با ما در تماس باشید

در گام اول این فلزات در کوره حرارت دیده و کاملا ذوب می شوند. پس از آن تحت فشار بسیار زیاد وارد محفظه دستگاه ریخته گری خواهند شد و این فرایند همان تزریق است.

این فرایندها کاملا به صورت اتوماتیک و کامپیوتری صورت می گیرد. باید گفت که این روش استاندارد بوده و کیفیت زیادی را در بر دارد. قطعات صنعتی که با این روش تولید می شوند کیفیت بسیار بالایی دارند. این روش کاملا مدرن و به روز بوده و با استانداردهای جهانی نیز کاملا هم خوانی دارد.

قیمت قالب سازی فلزی

همان گونه که گفته شد از روش قالب سازی دایکست برای تولید قطعات صنعتی و فلزی استفاده خواهد شد. در این کار فلزاتی مثل آلومینیوم و روی به کار می روند که استحکام بسیار زیادی دارند. اما در مورد قیمت قالب سازی فلزی باید این نکته را به عرض شما برسانیم که قیمت ها بستگی به نوع قطعه، تعداد و نوع فلز مورد استفاده دارد.

اما این اطمینان را به شما عزیزان بدهیم که کیفیت قطعات تولید شده توسط گروه دقیق سازان پیشرو را در هیچ جای دیگر نمی توانید مشاهده نمایید. ما با ساخت قطعات فلزی با کیفیت بالا دین خود را به مشتریان عزیز ادا می نماییم.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد قالبسازی دایکست بود سعی کردیم به صنعت قالب سازی ریخته گری اشاره کرده و این فناوری را مورد بحث و گفتگو قرار دهیم. اگر قصد خرید انواع قالب برای تولید محصولات مورد نظر خود را دارید، به سایت دقیق سازان مراجعه نمایید.

در اینجا بخوانید: قالب سازی برای فایبرگلاس

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *