قالب سازی مدرن

قالب سازی مدرن چگونه صورت میگیرد

قالب سازی مدرن چگونه صورت میگیرد؟ قالب سازی یکی از مدرن ترین روش ها برای ساخت قطعات فلزی، پلاستیکی و سایر متریال‌ها در اندازه های مساوی و یکسان است. در ادامه به قالب سازی مدرن اشاره کرده و مثال هایی از جدید ترین فناوری های حوزه قالب سازی را بررسی می کنیم.

قالب های بادی

یکی از انواع قالب سازی مدرن، ساخت قالب های بادی بود و در این روش ماده پلاستیکی به بدنه قالب فشاری وارد می کند و با توجه به نیاز مشتریان به قالب فرم دار تبدیل می شود. فوم مورد نظر که امکان شکل گیری ظروف مختلف را دارا است با توجه به فرم طراحی شده مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر ظروف شیشه ای و بطری های پلاستیکی مانند بطری نوشابه و انواع آب میوه ها از این روش قالب گیری استفاده می شود. قالب گیری بادی جز جدید ترین موضوعات تولید قالب محسوب می شود و می توانیم به سرعت طراحی قالب ها اشاره نماییم. در نظر داشته باشید فرایند ساخت قالب بادی از طریق پرینتر های سه بعدی و فرز سی ان سی انجام می شود.

خدمات قالبسازی و قطعه سازی در تهران بیشتربخوانید

قالب مدرن

طراحی قالب بادی

فرایند تولید قالب بادی پیچیده بوده و باید به جزئیات قالب دقت شود. برای آموزش ساخت قالب دوره های آموزشی وجود دارد. در فرایند ساخت قالب بادی و پلاستیک، دستگاه متریال مورد نظر را گرم می کند و پس از گرم شدن بطری یا محصول مورد نظر حالت استوانه ای شکل به خود می گیرد.

این قطعه در جریان هوا قرار گرفته و هوای محبوس شده داخل قالب باعث شکل گیری آن می ‌شود. هوا نقش پرس پلاستیک بر روی قالب را دارد اما فرایند قالب بادی باید تا سرد شدن آن صبر کنید و پس از آن می توانید از دستگاه قالب جداسازی نمایید.

مزیت های قالب سازی مدرن

استفاده از فناوری های جدید در قالب سازی مدرن مزایای بسیاری برای کاربران دارد که می توانیم به نوع قالب گیری بادی اشاره نماییم. در این روش تجهیزات و قطعه های پلاستیکی به صورت کامل تغییر کرده و نیاز به صرف هزینه و زمان برای تولید تجهیزات مختلف وجود ندارد. با استفاده از این روش می توانید محصولات مختلف را با توجه به طراحی خود تولید نمایید. امروزه بیشتر از این روش برای تولید بطری های پلاستیکی برای ذخیره مایعات استفاده می شود. برخی دیگر ظروف پلاستیکی نیز از این روش استفاده می کند.

روش قالب سازی مدرن از هزینه بسیار کمتری برخوردار بوده و ماشین آلات ارزان ترین نیز برای تولید آن نیاز است. معمولا محصولات تولید شده از این روش با دوام تر از روش های دیگر نیز خواهد بود.

روش های مدرن طراحی

امروزه برای طراحی نقشه های اولیه قالب مورد نظر از نرم افزار های سه بعدی کتیا، سالید ورک و غیر استفاده می نمایند. در قدیم طراحی قالب به سختی انجام می‌شد اما دقت فوق العاده بالای این نرم افزار ها باعث افزایش دقت و سرعت تولید قالب مورد نظر می شود. پس تکنولوژی های جدید باعث ساخت قالب با توجه به نیاز کاربران می شود. در نتیجه سرعت و دقت کار را به میزان قابل توجهی افزایش می ‌دهد.

ساخت قالب مدرن

فنر قالب سازی به چه صورت انجام می شود در اینجابخوانید

قالب تزریق پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک نیز جزو روش های قالب سازی مدرن بوده در ابتدا مواد خام به شکل پودر پلاستیک از قیف قالب وارد شده و با حرارت زیاد به مواد پلاستیکی تبدیل می شود. این مواد مذاب با فشار مضاعف به داخل قالب پرس تزریق شده و فرایند سرد شدن دستگاه انجام می شود. پس از سرد شدن شکل نهایی محصول از دستگاه پرتاب می شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد قالب سازی مدرن و چگونگی شکل گیری آن بود. سعی کردیم روش‌ های مدرن قالب گیری را بررسی کرده و ساخت دقیق جزئیات آن بپردازیم. اگر می خواهید متریال مورد نظر را با کمترین هزینه تولید کنید، استفاده از قالب های بادی، قالب تزریق پلاستیک مناسب خواهد بود. سعی کنید از نرم افزار های تخصصی با توجه به نوع نیاز مشتری استفاده نمایید.

یکی از بهترین گزینه ها برای سفارش طرح مورد نیاز خود شرکت دقیق سازان پیشرو بوده که تجربه بسیاری در تولید قالب های صنعتی دارد. برای اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه ها با کارشناسان بخش فروش مجموعه دقیق سازان در ارتباط باشید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *