قطعه سازی با دستگاه های فرز

قطعه سازی با استفاده از دستگاه های فرز و تراش

قطعه سازی با دستگاه های فرز و تراش تولید قطعاتی با کیفیت بالا را در زمان کم در پی دارد. این دستگاه ها برای تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی کاربرد زیادی دارد. در گروه دقیق سازان پیشرو تولید قطعات به روش تراش کاری و CNC انجام خواهد شد و قطعات تولید شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

فرایند فرز و تراش

همان گونه که گفته شد فرایند فرز و تراش منجر به تولید قطعاتی خواهد شد که بسیار با کیفیت بوده و در مدت زمان کمی ساخته می شود. قابل ذکر است که دستگاه های سی ان سی فرز و تراش توسط سیستم‌ های کامپیوتری و اتوماسیون ابزار دقیق کنترل خواهند شد. این می تواند دلیلی باشد برای این مسئله که عملیات و فرایند برش و تراش با دقت زیاد و ظرافت انجام شود. البته نا گفته نماند که مهارت کاربران و تکنولوژی دستگاه سی ان سی نقش مهمی در فرایند ساخت و تراش دارد.

بیشتر بخوانید: ماشینکاری CNC چیست؟

قطعه سازی با دستگاه های فرز
قطعه سازی با دستگاه های فرز

دستگاه CNC را بهتر بشناسیم.

دستگاه سی ان سی در اصل ماشینی است که به وسیله آن می توان قطعات فلزی و چوبی را با سرعت و البته با دقت زیاد و به صورت خودکار ماشینکاری نمود. روند کار به این گونه است که از قبل شکل قطعات مشخص خواهد شد. در ادامه این دستگاه بر طبق نقشه کامپیوتری، قطعه مورد نظر را تولید خواهد کرد. این دستگاه ها در صنایع مختلف کاربرد دارند.

نکته دیگر این است که این دستگاه های ماشین فرز انواع بسیار زیادی دارند و عملکرد هر کدام از آن ها کاملا منحصر به فرد و مخصوص به خود دستگاه می باشد. این دستگاه ها توسط کامپیوتر هدایت خواهند شد. روال کار به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر تولید شده و آن طرح در کامپیوتر در می آید. هنگامی که قطعه مورد نظر در دستگاه قرار بگیرد، دستگاه طرح را روی آن قطعه انجام می دهد.

خدمات دستگاه فرز و تراش

در گروه دقیق سازان پیشرو تولید قطعات با استفاده از خدمات سی ان سی فرز و سی ان سی تراش انجام می شود. تمام فرایند ها با ماشین های فرز و تراش انحام شده و با این کار سرعت تولید بسیار افزایش یافته و ضریب خطا به ژور چشمگیری کاهش پیدا می کند. ناگفته نماند که قطعه سازی با دستگاه های فرز و تراش با دقت و سرعت بسیار بالا انجام می گیرد.

قالب سازی پلاستیک چگونه ساخنه می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایای استفاده از دستگاه های فرز و تراش

دلیل این که قطعه سازی با دستگاه های فرز و تراش با نهایت دقت انجام می شود این است که این دستگاه های فرز سی ان سی تمام حرکات خود را به وسیله کنترل کننده های عددی کنترل خواهد شد و همین امر باعث می شود که ماشین کاری با دقت بسیار زیاد صورت بگیرد. اما دستگاه های فرز دستی از آن جایی که با عملیات دستی کار می کنند، باعث می شود که میزان هطا بسیار زیاد باشد.

ماشین های فرز سی ان سی حتی اگر به تعداد زیادی قطعات را تولید نمایند، همگی از نظر اندازه و سطح یکسان خواهند بود و دلیل این امر استفاده از برنامه ریزی های کامپیوتری می باشد. مطمئنا این کار به هیچ عنوان توسط ماشین های فرز دستی انجام نخواهد شد.

تجهیزات ماشین های فرز و تراش

ازآن جایی که امروزه اکثرا قطعه سازی با دستگاه های فرز و تراش انجام می‌ شود، بهتر دیدیم که با تجهیزات این دستگاه ها آشنا شوید‌. در این دستگاه های فرز و تراش سه نظام وجود دارد که وظیفه آن سوراخ کاری مرکز قطعات در حال تراشکاری می باشد. میز گردان فرز این امکان را به وجود می آورد که چرخ دنده و قطعاتی مثل آن در موقعیت تراش قرار بگیرند. کولت فرز برای مواقعی به کار می رود که فرز کاری باید با دقت بسیار بالا انجام شود‌.

آیا می دانید تکنولوژی های جدید در طراحی ماشین آلات صنعتی چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

قطعه سازی با دستگاه های فرز
قطعه سازی با دستگاه های فرز

سخن پایانی

مقاله ای که مورد مطالعه قرار دادید نکات مهمی را درباره چه قطعه سازی با دستگاه های فرز و تراش را بیان نموده است‌. برای تولید قطعات به روش تراش کاری‌ و CNC با گروه دقیق سازان پیشرو در ارتباط باشید. برای آگاهی از فعالیت های ما می توانید با کارشناسان ما مشاوره نموده و جهت تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی از آن ها کمک بگیرید. کادر مجرب و کارآزموده ما کیفیت و دقت را سر لوحه کارهای خود قرار داده و بهترین ها را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *