مراحل ساخت یک قطعه فلزی

مراحل ساخت یک قطعه فلزی

ساخت قطعه فلزی از فعالیت های شرکت دقیق سازان پیشرو می باشد که شما می توانید برای سفارش ساخت قطعات فلزی با کارشناسان ما تماس داشته باشید. تولید قطعات انبوه فلزی به شیوه خودکار انجام می شود. در صورت تمایل به آگاهی از قیمت قالب سازی فلزی از واحد فروش استعلام بگیرید. در ادامه با مراحل ساخت یک قطعه فلزی بیشتر آنشا خواهیم شد

قالب سازی تهران بیشتربخوانید

مراحل ساخت یک قطعه فلزی
مراحل ساخت یک قطعه فلزی

برای ساخت قطعه فلزی چه مراحلی باید طی شود؟

فرایندهای تولید و ساخت قطعه فلزی متفاوت است اما امروزه تمام این فعالیت ها به صورت خودکار و با دستگاه های هوشمند و بدون دخالت دست انجام می شود. تمام مراحل ساخت توسط کامپیوتر مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و تحت کنترل است.

به این شیوه کیفیت محصولات بسیار بهتر می شود و امکان اشتباهات فردی از بین می رود‌. دقت و سرعت بالا در مراحل تولید اهمیت بسزایی دارند و باید از نرم افزار های هوشمند در طراحی استفاده شود. در ادامه مراحل تولید را بیشتر توضیح خواهیم داد. برش قطعه های فلزی و جوشکاری از اولین گام ها در مسیر تولید است.

پس از آن سر هم کردن قطعه نهایی را باید انجام داد و روی هم آن ها را پیاده سازی نمود. شکل دهی به قطعات از مراحل پایانی کار می باشد و به این گونه قطعات فلزی تولید خواهند شد.

مسائل مهم در مسیر ساخت قطعه فلزی

مراحل ساخت یک قطعه فلزی :در مسیر ساخت قطعه فلزی باید برخی مسائل را مورد توجه قرار داد. باید اندازه آن قطعه را بررسی نمود و در واقع باید حداقل ابعاد و اندازه ها را مد نظر قرار داد. تعداد قطعه های مورد نیاز در مراحل ساخت باید مشخص شود و همچنین باید بدانید که در ساعت چه تعداد از قطعه را می توان تولید نمود. باید راهی را برای تولید در نظر گرفت که کاملا مقرون‌ به صرفه باشد. همچنین باید نحوه کارکرد ماشین را مورد توجه قرار داد و مطمئن باشید که این فرایند تولید بر محیط زیست تاثیر منفی ندارد.

تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی با دقیق سازان پیشرو

روش های ساخت و تولید قطعات فلزی

در این قسمت از مقاله قصد داریم سه روش از ساخت قطعه فلزی را توضیح دهیم.

روش ریخته گری برای ساخت قطعه فلزی

با این روش می توان فلزات و آلیاژها را شکل داد و به پنج روش این فعالیت انجام می شود‌. ریخته گری دقیق، قالبی، پیوسته، ماسه ای و فوم از بین رونده از انواع این شیوه تولید می باشند. برای این کار ابتدا باید از فرم و اندازه آن قطعه قالب گرفته شود.

پس از آن فلزی که قرار است در ساخت قطعه مورد استفاده قرار بگیرد را در کوره ذوب می نمایند و در قالب ریخته می شوند. این مواد باید سرد شده و قطعه مورد نظر از قالب بیرون آورده شوند. گفتنی است که بیشتر از روش ماسه ای در ریخته گری استفاده می شود. از مزیت های این روش عدم وجود محدودیت است و هر اندازه ای از قطعات فلزی را می توان تولید نمود.‌ اما نکته مهم این است که این روش دقت زیاد بالایی ندارد.

ساخت قطعه فلزی با روش فرم دهی

مراحل ساخت یک قطعه فلزی :برای انجام روش فرم دهی برای ساخت قطعه فلزی می توان از چهار روش استفاده نمود. روش های کشش، نورد، استروژن و آهنگری را می توان نام برد. در روش کششب قالب به صورت مخروطی است و قطر فلزات تحت کنترل می باشد. در روش دوم ساخت قطعه فلزی که روش نورد است، از غلتک برای کاهش ضخامت استفاده خواهد شد.

اگر فلز به صورت تو خالی مورد نیاز باشند باید از روش اکستروژن بهره برداری شود. چرا که یک‌ میله در قالب فرو رفته و فلز در واقع دور آن قرار خواهد گرفت. روش مادر و اصلی ساخت قطعه فلزی همان روش آهنگری است که همه مطمئنا اسم آن را شنیده‌اید. این روش پیچیده بوده و دما، نوع قالب و ترانس بر آن تاثیر دارد.

مراحل ساخت یک قطعه فلزی
مراحل ساخت یک قطعه فلزی

استفاده از روش جوشکاری

برای ساخت قطعه فلزی به روش جوشکاری سه روش مورد استفاده قرار می گیرد. روش غیر ذوبی، مقاومتی و اصطکاکی از این نوع روش ها هستند.

ریخته گری تحت فشار چیست؟

سخن پایانی

برای تولید انبوه قطعات فلزی باید بهترین روش را انتخاب نمود. در سایت دقیق سازان پیشرو این امکان وجود دارد که شما عزیزان وارد سایت شده و سفارش ساخت قطعه فلزی را انجام دهید. همچنین این فرصت را دارید که با واحد فروش تماس بگیرید و قیمت قالب سازی فلزی را بر اساس نوع سفارش خود بپرسید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *