بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

معرفی بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک :از نرم افزار طراحی قالب پلاستیک برای طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی استفاده خواهد شد. این قالب ها برای ساخت قطعات با حجم بالا کاربرد دارد. اگر به دنبال معتبرترین قالب سازی تهران هستید می توانید با گروه دقیق سازان پیشرو مشاوره نمایید‌. کارشناسان ما درباره تولیدات و کیفیت آن ها و نحوه سفارش شما را راهنمایی می کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

آشنایی با نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

مهندسان در صنعت ساخت قالب های پلاستیکی گاهی اوقات باید قالب هایی سه بعدی با شکل های مختلف طراحی نمایند‌. در چنین شرایطی از نرم افزار طراحی قالب پلاستیک استفاده های زیادی می کنند‌. قالب های پلاستیکی در تولید ظروف خانگی و صنایع مختلف از جمله بسته بندی و صنعت خودرو سازی و پزشکی کاربرد فراوان دارد.

طراحان و مهندسان می توانند با به کارگیری این نرم افزارها مراحل اولیه کار را به راحتی انجام دهند‌. با این کار اگر در طراحی مشکلی باشد، قبل از هزینه کردن می توان آن ها را رفع نمود. پس از آن این امکان وجود دارد که نمونه سازی های دیجیتالی را انجام دهند.

برای دریافت خدمات قالب سازی تهران کلیک کنید…!

بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک
بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

تفاوت قالب گیری های سنتی با مدرن

امروزه قالب گیری به سمت مدرن شدن رفته و با طراحی های مدرن می توان قالب گیری های سنتی را کنار گذاشت. در طراحی های مدرن اپراتور یا طراح قبل از ساخت قالب ها، از نرم افزار طراحی قالب پلاستیک استفاده می نماید و به شیوه سه بعدی طراحی می کند. با این شیوه ایرادات و مشکلات احتمالی برطرف شده و بر طبق درخواست مشتری و بنا بر استانداردهای جهانی قالب را تولید می نمایند. در قالب های جدید قطعات در مقابل مواد داغ پلاستیکی انعطاف پذیرتر هستند.

آشنایی با بهترین نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

برای طراحی قالب های پلاستیکی نرم افزارهای متعددی مورد استفاده قرار می گیرند‌. در ادامه مهم ترین و بهترین نرم افزار را به شما معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار Moldflow جهت طراحی قالب پلاستیک

طراحان زیادی از نرم افزار طراحی قالب پلاستیک با نام Moldflow استفاده می کنند که یک نرم افزار برای شبیه سازی می باشد. این نرم افزار بسیار سریع و دقیق می باشد و مهم ترین و چالش برانگیز ترین مشکلات را در طراحی قالب های پلاستیکی رفع می کند. نرم افزار Moldflow ارتعاش و لرزش ها را برای طراحان فراهم می سازد.

تولید و ساخت قطعات پلاستیکی چگونه انجام می شود؟ برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

نرم افزار طراحی قالب پلاستیک
نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

نرم افزار اتودسک

اتودسک نمونه دیگری از نرم افزار طراحی قالب پلاستیک است که جامع ترین ابزارهای مورد نیاز برای طراحی قالب پلاستیک را در اختیار طراحان می گذارد. این نرم افزار ویژگی های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال می تواند ارتعاشات و دینامیک سیالات محاسباتی را کاهش دهد و ابزار های دقیق طراحی را در اختیار طراحان قرار می دهد.

همچنین قادر است ابزارهای شبیه سازی را ارائه دهد‌. به این صورت مهندسان و طراحان این فرصت را دارند که با استفاده از این نرم افزار طراحی قالب پلاستیک نمونه های اولیه را به صورت کاملا دیجیتالی و دقیق ارائه دهند. بنابراین محصولات تولید شده با دقت بیشتر و هزینه کمتر روانه بازار خواهند شد. نکته بسیار مهم این است که با این نرم افزارهای احتمال خطاهای انسانی بسیار کاهش می یابد.

نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد شهرت و محبوبیت زیادی دارد و از آن برای طراحی قالب های پلاستیکی استفاده می کنند. این نرم افزار طراحی قالب پلاستیک می تواند طراحی ها را به صورت دو بعدی و سه بعدی انجام دهد. حتی اگر شخص با برنامه نویسی هم آشنایی نداشت باشد، می تواند از این نرم افزار استفاده نماید. این نرم افزار در سراسر جهان کاریردهای زیادی دارد.

در ساخت و سازهای عمرانی، دکوراسیون های داخلی، انواع نقشه کشی ها و صنایع مختلف از جمله الکترونیک از نرم افزار اتوکد استفاده می شود. در واقع باید گفت که طراحی قالب پلاستیک یکی از چند کاربرد این نرم افزار می باشد. تنها مشکل این نرم افزار این است که عملکرد پردازش جدول در آن ضعیف می باشد.

در اینجا بخوانید: انواع قالب بادی پلی اتیلن

نرم افزار طراحی قالب پلاستیک
نرم افزار طراحی قالب پلاستیک

سخن پایانی

آشنایی با انواع نرم افزار طراحی قالب پلاستیک می تواند کمک زیادی به طراحان و مهندسان در این زمینه بکند‌. طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی با به کار گیری این نرم افزارها مسیر بهتری را در پی دارد و نتایج بسیار کارآمدتر خواهد شد. گروه دقیق سازان پیشرو به عنوان بهترین قالب سازی تهران این افتخار را دارد که بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای شناخت بیشتر با محصولات ما و آشنایی با نحوه سفارش به سایت مراجعه نموده و با کارشناسان ما مشورت نمایید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *