همه چیز در مورد قالب سازی

همه چیز در مورد قالب سازی و قالب سازی صنعتی

همه چیز در مورد قالب سازی و قالب سازی صنعتی :قالب سازی یکی از فنون تخصصی بوده که برای فعالیت نیاز به تجهیزات مجهز و طراحی های صنعتی دارد. در ادامه به صورت متمرکز در مورد قالب سازی و قالب سازی صنعتی صحبت کرده و انواع تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت در این رشته را بررسی می کنیم.

منظور از قالب سازی صنعتی چیست

قالب سازی یکی از مشاغل کاربردی در صنایع بود که برای ساخت انواع قطعات با توجه به جنس، اندازه و متریال استفاده می شود. ساخت قالب از قدیم الایام بین جوامع مختلف مرسوم بوده اما تنها تفاوت قالب های قدیمی و جدید، نوع فناوری آن است. امروزه با توجه به سیستم های نرم افزاری به صورت دقیق طراحی شده و تجهیزات ساخت آن نیز از به روز ترین تجهیزات دنیا است. در ادامه با بررسی همه چیز در مورد قالب سازی با ما همراه باشید

پروسه طراحی قالب سازی صنعتی

نوع روش استفاده شده برای ساخت قالب در زمان طراحی اهمیت نداشته و با توجه به طرح کلی مشتری  همچنین با توجه به نرم افزار ها و سخت افزارهای مورد نیاز طراحی می‌ شود. در نتیجه انجام تمام پیچیدگی ها و ریزه کاری های قطعات مورد نظر اهمیت دارد. امروزه بیشتر از نرم افزار های کتیا و سالید ورک برای طراحی استفاده می کنند. در زمان طراحی باید ابعاد، ظرافت و جنس قطعه توسط نرم افزار دقیق بررسی شده و طراحی می شود.

قالب سازی صنعتی بر حسب نوع ساخت

همه چیز در مورد قالب سازی :اگر بخواهیم از نظر کاربردی قالب ها را بررسی کنیم، به پنج نمونه اصلی می ‌رسیم که عبارتند از از قالب تزریقی، قالب پرسی، قالب فشاری، قالب درون گرمایی، قالب پرس است.

قالب سازی
همه چیز در مورد قالب سازی

روش های ساخت قالب صنعتی در چهار دسته کلی قابل انجام است که عبارتند از قالب ریخته گری، قالب آهنگری، قالب تزریق پلاستیک و قالب پرس است.برای ثبت سفارش  طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی  کلیک کنید

برای سفارش ساخت انواع قالب های صنعتی می توانید به مجموعه دقیق سازان مراجعه نمایید. اگر قصد اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های تولید قالب و موارد مشابه دارید، با کارشناسان سایت دقیق سازان در ارتباط باشید.

قالب تزریق پلاستیک

یکی از انواع قالب سازی صنعتی، قالب سازی تزریق پلاستیک و قطعات پلاستیکی بوده که با توجه به مصرف محصولات پلاستیکی و پلیمری بیشتر از روش های دیگر قابل توجه است. پلاستیک با توجه به مقاومت آن از فولاد ساخته می ‌شود و از تکنولوژی جدید تری در ساخت آن استفاده شده است. ساخت قالب های تزریق پلاستیک تولید در تعداد بالا باشد. به همین دلیل باعث کاهش هزینه های ساخت می شود.

در نظر داشته باشید هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک ممکن است گران تر از روش‌های دیگر باشد. به صورت کلی باعث صرفه جویی در وقت و زمان و هزینه های تولید می شود.

قالب های ریختگری و کاربرد آن

اگر نگاهی به ساخت تجهیزات فلزی داشته باشید، با انواع قالب های ریخته گری آشنا می شوید. این قالب نیز جز قالب های پرکاربرد قالب سازی صنعتی بوده که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. قالب ریختگری دارای سه روش تولید بوده که عبارتند از روش دایکاست، روش ماسه ای، روش ریژه بوده و تفاوت آنها توجه به نوع متریال و جنس قطعات مورد استفاده است.

اگر قصد ساخت قطعات آلومینیومی با ضخامت یکنواخت را دارید، می توانید از روش دایکاست استفاده نمایید.

روش ریژه برای ساخت قطعات فلزی و آلومینیومی استفاده می شود که ضخامت یکسانی ندارند. روش ماسه ای از مهم ترین روش های تولید تجهیزات فلزی در قالب سازی صنعتی محسوب می شود که جز قالب ریخته گری است.

قالب پرس
همه چیز در مورد قالب سازی

قالب پرس

هدف از ساخت قالب های پرس، خم کردن، فرم دادن، پرس اجسام و کشش آن ها است. این قالب دارای جزئیات مختلفی بوده و در ساخت آن از فولاد استفاده می شود. اگر قصد سفارش قالب آهنگری، قالب پرس، قالب تزریق پلاستیک و قالب ریخته گری را دارید، می توانید برای بررسی موارد بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان سایت دقیق سازان در ارتباط باشید.

قالب پلاستیک چیست و چه ویژگی هایی دارد بیشتربخوانید

قالب آهنگری

قالب آهنگری یکی از روش قالب سازی صنعتی بوده که این قالب نیز از جنس فولاد آبدیده ساخته می شود با توجه به اینکه برای شکل دهی به اجسام مختلفی استفاده می‌شود باید قدرت بسیار بالایی داشته باشد اما قالب های آهنگری در ۳ مدل قالب بسته آهنگری قالب باز آهنگری و قالب آهنگری قالب بسته استفاده می شود که هر کدام به تخصصی بوده که در مقالات آتی بررسی خواهیم کرد

 

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *