روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در کسب و کار پلاستیک، دستگاه‌ها و ماشین آلات ریخته گری تزریق پلاستیک ارزشمندترین دارایی شماست. با انجام درست روغن کاری در دریخته گری تزریق پلاستیک می‌توانید کمک کنید که دستگاه‌ها و ماشین آلات شما به صورت بیست و چهار ساعته و هر روز کار کنند.

روغن کاری در این نوع ریخته گری رابطه‌ی مستقیم با افزایش چرخه‌ی زمانی و نیز سرعت‌های بالاتر دارد. افزایش چرخه‌ی زمانی و سرعت نیز به معنای افزایش تولید است.

روغن کاری در ریخته گری تزریقی پلاستیک

روغن کاری در ریخته گری چیست؟

استفاده از روغن مناسب و درست برای روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک جهت حفظ و نگهداری تجهیزات دستگاه‌های ریخته گری تزریق پلاستیک ضروری است. فواید روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

• محافظت در برابر کهنگی؛ کمک به کاهش کهنگی و خوردگی قطعات دستگاه ریخته گری تزریق پلاستیک. به این طریق از خرابی و از کار افتادن دستگاه ریخته گری تزریق پلاستیک جلوگیری می‌شود.

• عمر طولانی‌تر تجهیزات؛ مقاومت دستگاه و قطعات آن در مقابل اکسید شدن افزایش پیدا می‌کند و کمک می‌کند تجهیزات تحت فشار بیشتر، بتوانند برای مدت طولانی‌تری دوام پیدا کنند.

• حفظ کارآیی سیستم؛ کارآیی بالاتر سیستم کمک می‌کند نیرو در سیستم بهتر انتقال پیدا کند. با افزایش چرخه‌های نگهداری می‌توانید بازدهی و تولید را نیز افزایش دهید.

روغن کاری چه کاربردی دارد و چرا انجام می‌شود؟

برای کاهش خسارت به دستگاه‌های ریخته گری تزریق پلاستیک و نیز کاهش هزینه‌ی تعمیرات قالب دستگاه تزریق پلاستیک، یکی از موارد مهم کنترل کافی بودن روغن کاری قالب است.

جریان روغن هیدرولیک برای ماشین آلات ریخته گری تزریق پلاستیک نقشی حیاتی برای تجهیزات مورد استفاده در این نوع ریخته دارد. علت انجام روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک کمک به افزایش طول عمر دستگاه و تجهیزات است.

تاثیر دیگر روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک افزایش و به حداکثر رساندن بازدهی خواهد بود؛ در واقع، با روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک، دستگاه‌ها و ماشین آلات خواهند توانست به حداکثر ظرفیتی که برای آن طراحی شده‌اند دست پیدا کنند یا حتی از این میزان بگذرند.

یکی دیگر از کاربردهای روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک یا به عبارتی دلیل انجام این کار کاهش هزینه‌ی کل مالکیت دستگاه‌ها و ماشین آلات ریخته گری تزریق پلاستیک است. روغن کاری مؤثر و کارآمد می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا هزینه‌ی کل مالکیت ماشین آلات تزریق پلاستیک را پایین بیاورند.

در واقع هزینه‌های نگهداری از دستگاه‌ها پایین‌تر از هزینه‌های تعمیر یا در بدترین حالت جایگزینی آن‌ها خواهد بود. البته علاوه بر روغن کاری در ریخته گری تزریق تعطیلی‌های برنامه ریزی نشده‌ی دستگاه و بهبود بازدهی نیز در این امر دخیل خواهند بود.

اگرچه خریدن روغن هیدرولیک با کیفیت شاید اولویت اول برخی از کسب و کارهای تولید و ساخت قطعات پلاستیکی نباشد، فقط یک تا دو درصد از هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد و صرفه‌ی اقتصادی بلندمدت آن در مقابل این هزینه می‌تواند قابل توجه باشد.

روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک ممکن است به صورت اتوماتیک باشد. روغن کاری اتوماتیک عبارتست از روغن کاری بخش‌های گیره‌ی دستگاه. این بخش‌ها را باید دائماً روغن کاری کرد.

روغن کاری در ریخته گری تزریقی پلاستیک

کنترل و نظارت بر شرایط روغن در دستگاه‌های ریخته گری تزریق پلاستیک

کنترل و نظارت بر شرایط روغن دستگاه ریخته گری تزریق پلاستیک به شما کمک خواهد کرد عمر مفید باقیمانده‌ی روغن دستگاه را تخمین بزنید. لازم است که به صورت منظم روغن دستگاه ریخته گری تزریق پلاستیک خود را کنترل کنید تا ببینید چه زمان باید روغن تعویض شود.

این کار به شما کمک خواهد کرد از خرابی‌های غیر ضروری و پر هزینه و خاموشی ماشین آلات و در نتیجه خوابیدن کار در زمان تعمیر دستگاه، جلوگیری به عمل آورید. گفتنی است که در عمل نگهداری نامناسب روغن دستگاه‌های ریخته گری تزریق پلاستیک می‌توانند بازدهی شرکت شما را از پنج تا بیست درصد کاهش دهند؛ افتی که هیچ تولید کننده‌ای حاضر نیست آن را تجربه کند.

سیستم روغن کاری نیز باید کنترل شود. گاهی ممکن است سیستم روغن کاری در ریخته گری تزریق پلاستیک با مشکلاتی مواجه و عملکرد آن مختل شود. مثلاً ممکن است خود به خود شروع به کار کند.

در مواردی که سیستم عملکرد مناسبی ندارد، قبل ازهر چیز عملکرد پمپ روغن کاری را کنترل کنید؛ در صورتی که پمپ مشکلی نداشت، به سراغ مسیرهای روغن کاری بروید چرا که ممکن است نشتی داشته باشند. همچنین سنسور فشار پمپ روغن کاری را نیز بررسی کنید تا اگر ایراد در این بخش بود، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

به طور کلی، در کار با ماشین آلات ریخته گری تزریق پلاستیک، برخی کارها را باید هر روز انجام دهید؛ از آن جمله می‌توان به کنترل وضع روغن کاری و نیز گریس کاری اجزای متحرک دستگاه اشاره کرد. در صورت نیاز باید این اجزا را روانکاری کنید.

همچنین نشتی سیستم هیدرولیک را نیز باید به صورت روزانه کنترل کنید. فراموش نکنید که سطح قالب را با حلال تمیز کنید چرا که ممکن است مواد خارجی مانند گریس یا رزین در مسیر خروج هوا باقی مانده باشد و عملکرد دستگاه را مختل کند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lubrication

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *