با انواع روش های طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس آشنا شده اید. همراه ما باشید تا نقاط تکمیلی در باره این روش قالب سازی را بررسی کنیم

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس

طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس :اگر تا به حال تجربه فعالیت در کارگاه های قالب سازی را داشته باشید، با انواع روش های طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس آشنا شده اید. همراه ما باشید تا نقاط تکمیلی در باره این روش قالب سازی را بررسی کنیم.

طراحی و ساخت انواع قالب های سنبه ماتریس

انواع قالب های سنبه ماتریس بیشتربخوانید

  • سنبه ماتریس ساده

یکی از ارزان ترین روش های قالب سازی، روش سنبه ماتریس ساده است. برای قالب های ساده و کم دقت از این روس مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر مقرون به صرفه بودن و روش تولید آسان آن، بسیاری از افراد از این روش برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند.

  • سنبه ماتریس ساید کاتر

یکی دیگر از روش های طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس، روش قالب سنبه ماتریس ساید کاتر است. محاسبات انجام شده اهمیت بسیار بالایی در تلرانس قطعه تولیدی خواهد داشت. با توجه به استاندارد های انجام شده در هنگام ساخت، باعث افزایش عمر، افزایش سرعت، افزایش تولید و دقت قالب های تولید شده می شود. اگر می خواهید قطعات استانداردی را تولید نمایید، روش قالب سنبه ماتریس ساید کاتلر را پیشنهاد می کنیم.

طراحی و ساخت انواع قالب های سنبه ماتریس

  • قالب سنبه ماتریس مرحله ای ساده

قالب سنبه ماتریس مرحله ای دارای چند قالب جداگانه بوده که به طور فشرده در یک قالب طراحی می شود. پس از چندین مرحله تولید قالب را به صورت مجزا در یک قالب انجام داده می شود. اگر قطعه ها دارای پانچ های متعدد باشد، برای هر کدام از این مراحل تکرار می شود. در صورتی که قصد تولید برش های بیضوی شکل های هندسی همچنین برشکاری و پانچ محصولات را دارید، قالب سنبه ماتریس مرحله ای ساده پیشنهاد می کنیم.

با خدمات قالبسازی و قطعه سازی در تهران در این قسمت بیشتر آشنا شوید

در ادامه به روش دیگری در مورد طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس می پردازیم.

  • قالب سنبه ماتریس مرحله ای مرکب

طرز کار قالب ماتریس مرحله ‌ای مرکب مانند مرحله ی ساده بود اما در این روش عملیات کوبش، خمش و کشش در آن اضافه می شود که نیاز به محاسبات دقیق فنی مهندسی دارد. در نظر داشته باشید برای ساخت قالب با این روش نیاز به دانش فنی بالایی در زمینه قالب سازی خواهید داشت.

  • قالب سنبه ماتریس کوبش

اگر تنها قصد عملیات کوبش و حک علائم تجاری و مارک های مختلفی را بر روی قطعه های صنعتی و تجاری را دارید، از این روش استفاده نمایید. قالب سنبه ماتریس کوبی یکی از روش های طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس محسوب می شود. برای پرت های سربی و آلومینیومی نیز از این روش استفاده می شود. برای مشاهده روش های قالب سازی و طراحی قالب های ویژه صنعتی همچنین هزینه تولید آن ها با سایت دقیق سازان در ارتباط باشید.

  • قالب سازی نوار تغذیه

روال کار قالب های سنبه ماتریس با نوار تغذیه با سایر قالب ها تفاوت آنچنانی وجود ندارد. به جای تولید از یک ورق برش خورده، از متریال های موجود در رول توپی به صورت برگ به برگ تغذیه می شود. در نتیجه باعث افزایش سرعت تولید، کاهش پرت ورق های پسماند، افزایش قطعه های تولید شده، کاهش استهلاک کامل و پایین آمدن نیروی انسانی و ساعات کاری آن ها می شود. این روش یکی از روش های نوین در ساخت قالب سنبه ماتریس محسوب می شود.

در ادامه بحث طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس، به نکات مهم در زمان قالب سازی می پردازیم.

نکات مهم و ضروری شروع قالب سازی

نکات مهم و ضروری شروع قالب سازی

اولین بحث در ساخت و طراحی قالب، نقشه قطعه قالب بوده که باید تمام ابعاد و اطلاعات لازم در آن به صورت مکتوب نوشته شده باشد. مورد دوم برگ فرایند بوده که باید عملیات های انجام شده بر روی متریال به صورت جزئی و کلی نوشته شود. نکته سوم طراحی است که باید نوع قالب اشاره شده و قطعه های تولید شده و دستگاه پرس نیز اشاره شود.

برای جلوگیری از تداخلات احتمالی باید در طراحی قالب به دستگاه پرس اشاره شود. دانستن فضای موجود جهت بستن قالب پرس الزامی می باشد. در نتیجه اگر تمامی اطلاعات به صورت ساده با جزئیات کامل نوشته شده باشد، مجموعه سازنده قالب با بهترین کارایی می تواند قالب شما را طراحی نماید.

جمع بندی

بحث طراحی و ساخت قالب های سنبه ماتریس، بحث بسیار مفصلی بوده که باید اطلاعات جامع به دست آورده و تجربه کار با قالب ها و یا ساخت قالب های طراحی شده را داشته باشید. نرم افزار های اختصاصی برای ساخت قالب و طرح های مورد نظر وجود دارد. برای سفارش حتما اطلاعات تکمیلی قالب را به سازنده ارائه نمایید. اگر قصد ساخت قالب های صنعتی را دارید، می توانید برای ساخت و طراحی قالب به سایت دقیق سازان مراجعه نمایید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *