ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی

طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی

طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی تمامی تجهیزات ساخته شده در صنعت دارای قالب بوده و برای متریال های مختلف از قالب های منحصر به فرد استفاده می شود. طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی یک پروسه عملیاتی بوده که نیاز به تجهیزات صنعتی و دانش فنی دارید. همراه ما باشید در مورد پروسه طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی صحبت کنیم.

قالب سازی تزریق پلاستیک در تهران بیشتربخوانید

قالب تزریق پلاستیک

یکی از روش های طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی، استفاده از قالب تزریق پلاستیک بوده که با توجه به فرایند تولید آسان آن برای ساخت اجسام جامد با اشکال مختلف کاربرد دارد. همچنین به دلیل سبک بودن، دوام زیاد و طول عمر آن یکی از موارد پر مصرف در میان سایر روش های تولید قالب محسوب می شود. شکل دهی متریال آن ها توسط قالب های خاصی استفاده شده که به آن ها قالب های تزریق پلاستیک می گویند. طراحی قالب تزریق پلاستیک اهمیت بسیار بالایی دارد که باید با توجه به نیاز مشتریان و کاربران طراحی شود.

اصول طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی

ماشین آلات تزریق پلاستیک

یکی از فعالیت های صنعتی و پرکاربرد در جهان، طراحی و ساخت قالب های صنعتی فلزی، پلاستیکی و سایر متریال ها است. ماشین تزریق پلاستیک یکی از روش های قالب سازی بوده که از دستگاه تخصصی برای تزریق پلاستیک قطعات پلاستیک استفاده می شود. در نظر داشته باشید با توجه به موارد استفاده شده در ساخت دستگاه قالب سازی، ارزان و مقرون به صرفه است. دستگاه تزریق پلاستیک در واقع ریخته گری پلاستیک بوده که نیازمند تجربه و دانش مورد نیاز در این کار است.

اصول طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی

برای طراحی و ساخت قالب پلاستیک نیاز به آموزش، تجربه و دانش در این خصوص دارید که با استفاده از برخی نرم افزار های سه بعدی انجام می ‌شود. پس از طراحی توسط نرم افزار های تخخصی، ساخت قالب مورد نظر  انجام می شود. طراحی و تولید قالب پلاستیکی لوازم خانگی نیازمند یک سری فرایند و اصول سیستماتیک بوده که قالب های دقیق مورد نیاز برای کاربران را تولید شود. اگر قصد سفارش قالب پلاستیک را دارید، باید به مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم دقت و توجه نمایید.

  • جنس و شکل هندسی قطعه پلاستیکی
  • تعداد دریچه ها و سوراخ ها
  • اندازه قطعه پلاستیکی
  • خمیدگی ها
  • پیچیدگی قطعه پلاستیکی
  • نوع تزریق مواد استفاده شده
  • تعداد تیراژ تولید قطعه پلاستیکی

طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی

یکی از اهداف تولید قطعه های پلاستیکی، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن است. در زمان ساخت باید چالش های طراحی قالب را درنظر گرفته باشید که دارای پیچیدگی های مختلف و زمان‌بری است. قالب دارای بخش های مختلفی بوده و از قطعه های فلزی و قولادی بادوام در ساخت و پیکربندی آن استفاده می شود تا بتواند عمل تزریق مواد مذاب پلاستیکی بر روی آن ها انجام شود.

مزایا تولید لوازم خانگی با قالب پلاستیکی

طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی با روش قالب تزریق پلاستیک دارای ویژگی هایی است که در جهان از این روش استفاده می شود. تولید انبوه در کوتاه ترین زمان یکی از مزایای این روش ها بوده که هزینه تولید را به کمترین میزان خود می رساند. می توان از یک ماشین با تیراژ بسیار بالا قطعه های مختلف را تولید کرد.

مواد اولیه بسیار ارزان قیمت بوده و اگر نگاهی به ورق های فلزی برای ساخت اجسام را داشته باشید، می توانید مقایسه بهتری نمایید. پس تولید مواد اولیه فلزات گران تر از مواد اولیه پلاستیک است در نتیجه به صرفه خواهد بود. مورد دیگر دقت بالای تولید بوده که سطح خطای قطعات پلاستیکی را به کمترین میزان خود می رساند. درصد خطای قالب فلزی نسبت به قالب های پلاستیکی بیشتر است.

مزایا تولید لوازم خانگی با قالب پلاستیکی

کاربرد روش تزریق پلاستیک

با استفاده از روش تزریق پلاستیک، علاوه بر طراحی و ساخت قالب پلاستیک لوازم خانگی، می توانید در سایر صنعت ها مانند صنعت خودروسازی برای ساخت بخش های داخلی سپر ها و بخش هایی از موتور از روش تزریق پلاستیک استفاده نمایید. اگر قصد ساخت قالب های تلفن همراه، تجهیزات و قطعه های الکترونیکی را دارید، می توانید از قالب های پلاستیک برای عایق الکتریسیته استفاده نمایید. تولید اسباب بازی یکی دیگر از روش پر کاربرد تزریق پلاستیک محسوب می‌شود. داروسازی، ساخت لوازم بهداشتی، شیمیایی و مواد خوراکی از دیگر کاربرد های روش قالب تزریق پلاستیک است.

قالب سازی پیشرفته چگونه انجام می شود؟ بیشتربخوانید

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *