قالب تزریق پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب تزریق پلاستیک در تولید انبوه محصولات پلاستیکی کاربرد زیادی دارد و امروزه از رایج ترین و پر کاریرد ترین روش های قالب سازی به حساب می آید. گروه تخصصی دقیق سازان پیشرو معروف ترین و شناخته ترین قالب سازی تزریق پلاستیک در تهران با سابقه طولانی و اعضا و کارکنان مجرب و حرفه ای در سایت خود مقاله های زیادی را برای آگاهی شما عزیزان به نگارش در آورده است. اگر درباره فروش قطعات قالب تزریق پلاستیک سوالی در ذهن خود دارید، می توانید آن‌ را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

قالب تزریق پلاستیک

آیا درباره قالب تزریق پلاستیک اطلاعات کافی دارید؟

امروزه به دلیل پیشرفت علم و صنعت، قالب تزریق پلاستیک از رایج ترین و پر کاربردترین روش ها برای قالب سازی و تولید قطعات با کیفیت بسیار عالی و در کوتاه ترین زمان ممکن شده است. قطعاتی که با ظرافت زیاد و ضخامت بسیار کم در ساخت و تولید انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

با قالب های پلاستیکی می توان در فرایند تولید انبوه قطعات پلاستیکی بسیار موفق شد. این قالب ها را از فولاد سخت، فولاد از پیش سخت شده، آلومینیوم و آلیاژهای مس- بریلیم می سازند. در گام اول برای انتخاب جنس قالب باید مسئله اقتصادی را در نظر گرفت.

اما دلیل این که قالب ها را علیرغم هزینه زیاد از جنس فولاد می سازند، دوام و طول عمر زیاد آن می باشد. این قالب ها به ندرت فرسوده خواهند شد و از این رو با شرایط اقتصادی هم خوانی پیدا می کند. قالب هایی که از فولاد از پیش سخت شده تولید می شوند، دوام کمتری دارند،

بنابراین آن‌ها را در تعداد کم تر و برای تولید قطعات بزرگ مورد استفاده قرار خواهند داد. قطع به یقین قالب های تولید شده از فولاد سخت برترین و پر کاریرد ترین گزینه برای قالب تزریق پلاستیک می باشد‌.

ساختار کلی قالب تزریق پلاستیک

برای آشنایی بیشتر با این قالب ها بهتر است با ساختار کلی آن ها آشنا شویم. قابل ذکر است که قالب تزریق پلاستیک از دو نیمه اصلی تشکیل می شوند. نیمه تزریق و نیمه پران قسمت های مهم و اصلی این قالب ها می باشد. این دو نیمه در دستگاه تزریق پلاستیک قرار گرفته اند. ساختار آن ها به گونه ای است که تنها نیمه انتهایی قالب می توان حرکت داشته باشد. همچنین هر دو نیمه قادر هستند که از هم جدا شده و دوباره به هم متصل شوند. مرز قطعه گیری محل برخورد دو نیمه می باشد که در واقع خط تماس آن دو نیمه است.

مرال عملکرد قالب تزریق پلاستیک

در این قسمت از مقاله قصد داریم تمام مراحل فعالیت قالب تزریق پلاستیک با قطعات پلاستیکی را مرور کنیم. برای تولید یک محصول فرایند هایی در دستگاه تزریق پلاستیک انجام می شود که در نتیجه این فرایندها تولیدات انبوه به وجود می آید. در گام ابتدایی قالب را با گیره های نگهدارنده می بندند. در مرحله بعد شات مورد نظر که در واقع مقدار تعیین شده از مواد است باید وارد کار شود‌.

این مواد مقدار مشخصی از مواد مذاب است‌. این مواد مذاب ار ویسکوزیته و دمای مناسب برخوردار می باشد. این مواد باید تحت فشار زیاد به درون حفره ی قالب تزریق شود‌. ناحیه داخلی قالب کاملا سرد است و پلاستیک هنگامی که وارد این حفره شد، به صورت جامد در آمده و شکل مورد نظر را به خود می گیرد.‌

قالب تزریق پلاستیک

در این فرایند و پس از سرد شدن پلاستیک، قطعه مورد نظر منقبض می شود. به دلیل این که این کار بدون مشکل پیش برود و با انقباض احتمالی مواجه نشوند، این تزریق با فشار بالا صورت می گیرد. در گام نهایی که از شکل گیری قطعه مطمئن شدند، گیره های نگهدارنده را باز کرده و در این مرحله سیستم پران فعال خواهد شد.

قطعه تولید شده از پین های پران کمک‌ گرفته و از قالب جدا می شود. بنابراین طی این مراحل قالب تزریق پلاستیک می توان در زمانی کوتاه و با کیفیتی بسیار خوب، محصولات  را در تعداد انبوه تولید و روانه بازار نمود.

سخن پایانی

قالب سازی تزریق پلاستیک در تهران را می توانید با گروه تخصصی دقیق سازان پیشرو تجربه نمایید. در این دانشنامه درباره قالب تزریق پلاستیک به طور کامل صحبت شده است و شما با این روش قالب سازی آشنا شده اید. از این رو جهت سفارش و برای آگاهی از شرایط فروش قطعات قالب تزریق پلاستیک می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. تمام سوالات و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان و مشاوران ما در میان بگذارید. پشتیبانی ما اعتماد شما را به همراه خواهد داشت.‌

بیشتربخوانید: کاربرد قالب سنبه ماتریس در صنعت

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *