قطعات سختکاری شده

تراشکاری قطعات سختکاری شده

تراشکاری قطعات سختکاری شده  در واقع در مورد قطعات فولادی است که سختی آن ها بیشتر از ۴۵ HRC باشد. گروه دقیق سازان پیشرو در زمینه تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC تجربه و مهارت زیادی دارد. در صورت تمایل به سفارش ساخت قطعات فلزی کافی است با گروه مشاورین و کارشناسان ما ارتباط برقرار سازید.

نکات مهم درباره تراشکاری قطعات سختکاری شده

یکی از مهم ترین ویژگی های تراشکاری قطعات سختکاری شده این است که تا میزان هفتاد درصد می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود. پروسه تولید به این روش بسیار ساده و تقریبا همانند تراشکاری معمولی می باشد. ماشین ها انعطاف خوبی دارند و برای تراشکاری داخلی و خارجی می توان از یک دستگاه استفاده نمود. همچنین با این روش امکان افزایش بهره وری وجود دارد و هزینه ها برای ساخت هر قطعه کاهش می یابد. حتی قطعاتی که شکل پیچیده دارند نیز با یک دستگاه کار می شوند. در این روش نیاز به خنک کردن نیست و سنگ هدر نمی رود.

برای طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی کلیک کنید

چه اجزایی با تراشکاری قطعات سختکاری شده تولید می شوند

قابل ذکر است که روش تراشکاری قطعات سختکاری شده را به عنوان یک روش قابل قبول و پذیرفته شده می انگارند. در این روش می توان قطعاتی مثل دنده های انتقال قدرت، پیستون ها، سیلندر، روتور ترمز، پینیون های فرمان، هوزینگ کلاچ و سیت ولوها را ماشین کاری نمود.

در تراشکاری قطعات سختکاری شده چه فاکتورهایی کلیدی و مهم هستند

گفتنی است که در تراشکاری قطعات سختکاری شده می توان فاکتور های مهمی را بیان نمود.‌ با این روش هیچ گونه براده و لبه های تیز به وجود نمی آید. یکی از مهم ترین فاکتورها این است که اندازه قطعه تولید شده با اندازه نهایی بسیار نزدیک خواهد بود. همچنین می توان در لبه ها از شعاع استفاده نمود. نکته مهم دیگر این است که ورود و خروج به ناحیه برش به صورت ناگهانی نمی باشد.

دقت در تراشکاری قطعات سختکاری شدهقطعات سختکاری شده

می توان به جرات گفت که تراشکاری قطعات سختکاری شده از کارهای بسیار سخت و پیچیده می باشد و باید هنگام کار دقت زیادی به کار برد. از این‌ رو‌ باید این کار را با دستگاه های مخصوص انجام داد. یک از این دستگاه ها الماس تراشکاری می باشد. در واقع باید برای مولد سخت از ماشین های مخصوص که از سنگ‌زنی یا ماشین های تراشکاری بهره می برند استفاده نمود. این ماشین ها سرعت بسیار پایینی دارند.

سخت کاری شدن مواد به این معنی است که سطح بیرونی را با پردازش فولاد بسیار سخت می کنند اما هسته آن قطعه بسیار نرم خواهد بود. این امر در مهندسی مدرن اهمیت بسیار ویژه ای دارد. این روش برای تولید ابزاری مثل چرخ دنده ها یا یاتاقان های ضد اصطکاک بسیار مناسب است. این مواد سخت شده خیلی کم هزینه هستند و به راحتی انعطاف پذیر می باشند.

در تراشکاری قطعات سختکاری شده چه معایبی وجود دارد

تا این جای کار در مورد مزایای این روش توضیح دادیم. در صورتی که تراشکاری قطعات سختکاری شده معایبی نیز دارد که باید با آن ها آشنا شوید. در

واقع باید گفت که موانع و سختی هایی برای اپراتورها وجود دارد. از این رو اپراتور های حرفه ای می توانند این کار را با دقت زیادی انجام دهند. به عنوان مثال در این روش امکان دارد که ابزا به سرعت ساییده شوند و ترک بخورند. لبه های برنده ابزار پس از مدتی دچار لب پریدگی خواهند شد. یکی دیگر از عیب های این روش وجود دمای بالا در محل تراشکاری می باشد. هنگام انجام این کار فشار زیادی روی یک سطح از قطعه می باشد. لبه برنده ابزار به راحتی می شکنند‌.

تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی بیشتربخوانید

ویژگی ابزار هنگام تراشکاری قطعات سختکاری شده

یکی از مسائلی که هنگام تراشکاری قطعات سختکاری شده باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت ابزار می باشد‌. ابزار باید در مقابل سایش مقاومت داشته باشند و همچنین از پایداری شیمیایی خوبی برخوردار باشند. داشتن مقاومت خمشی و فشاری از دیگر ویژگی های ابزار می باشد. سایش ناشی از تراشکاری به میزان زیادی بر ابزار تاثیر می گذارد. پس این ابزار باید مقاومت زیادی داشته باشند.

بیشتربخوانید: تاثیر قالب سازی پلاستیک در صنعت

سخن پایانی

در راستای تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC می توانید روی گروه دقیق سازان پیشرو حساب ویژه ای باز کنید.  سفارش ساخت قطعات فلزی را می توانید با گروه مشاورین ما در میان بگذارید. در این سایت مقاله های متعددی وجود دارد. در این مقاله روش تراشکاری قطعات سختکاری شده را مورد بررسی قرار دادیم.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *