قطعه سازی در آلمان

قطعه سازی در آلمان

آلمان بزرگ‎ترین اقتصاد اروپا است و جایگاه چهارم را در جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است. این کشور به تولید محصولاتی با کیفیتِ فوق‌العاده بالا شهره است و در سال 2016، آلمان عنوان سومین صادرکننده کالا و خدمات در جهان را به خود اختصاص داد.

کشور آلمان یا به طور صحیح جمهوری فدرال آلمان در اروپای مرکزی و غربی واقع شده و با کشورهای دانمارک، لهستان، چک، اتریش، بلژیک و هلند هم مرز می باشد. آلمان با ۱۶ ایالت مساحتی بیش از ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع را در برگرفته که دارای آب و هوایی متفاوت می باشد. این کشور با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت پس از روسیه به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته می شود.

قطعه سازی در آلمان
بررسی قطعه سازی در آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان شناخته می شود شرکت های نامداری چون بنز،بی ام و ، فولکس واگن و…از سر آمدترین این شرکتها محسوب می شوند.بطوری که در سال 2014 سه میلیون خودرو در سال روانه بازارهای جهانی نموده است.

علاوه بر این آلمان در تولید قطعات صنعتی،دستگاههای صنعتی و… نیز یکی از شناخته شده ترین کشورهای جهان محسوب میشود ، محصولات آلمانی یکی از پرطرفدارترین وبا کیفیت ترین تولیدات در جهان محسوب می شوند.

چرا آلمان در صنعت پیشتاز است؟

شاید این مقاله را هم بپسندید:قطعه سازی مدیون جنگ جهانی!

با اعلان جنگ هیتلر به اروپا و آغاز جنگ جهانی شکل تازه ای در صنعت شکل گرفت. عموماً تاریخ آغاز جنگ جهانی دوم ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ و یورش آلمان به لهستان که در نتیجهٔ آن فرانسه و بریتانیا نیز به آلمان اعلام جنگ کردند، دانسته می‌شود. از اواخر سال ۱۹۳۹ تا آغاز سال ۱۹۴۱ میلادی با مجموعه‌ای از حملات نظامی و معاهدات، آلمان توانست بر بخش زیادی از اروپا چیره شده و اتحادی را با ایتالیا و ژاپن تشکیل دهد. آلمان و شوروی در جریان پیمان مولوتوف–ریبنتروپ در ماه اوت سال ۱۹۳۹ اروپای شرقی شامل لهستان، فنلاند، رومانی و کشورهای حوزهٔ بالتیک را میان خود تقسیم کردند. پس از تشکیل گروه‌های آماده در آفریقای شمالی و شرقی و همچنین سقوط فرانسه در اواسط سال ۱۹۴۰ عملاً جنگ میان نیروهای محور و امپراتوری بریتانیا صورت می‌گرفت.

گستردگی میدان های نبرد آلمان ها باعث گردید نیاز شدیدی به تجهیزات جنگی ملموس شود. تولید انواع هواپیماهای جنگی،تانک وزره پوش،اسلحه و … اعلانی به صنعت قالب سازی و قطعه سازی در آلمان بود تا با تمام قوا وارد میدان شوند.

شرکت های بزرگ آلمانی در ان زمان با فراخوان عمومی مردم نیروهای متخصصی را خلق نموده وبا سرعت بخشیدن به بخش تولید قطعات و قالب ها توانستند پشتیبانی لجستیکی عظیمی از نیروهای آلمانی داشته باشند،مهیب ترین سلاح ها ومهمات وبمب افکن ها و تانک ها محصول همین کارخانجات قالب سازی وقطعه سازی در آلمان نازی بود.

قطعه سازی در آلمان

با اتمام جنگ جهانی دوم وسقوط آلمان به دست متفقین ویرانی های گسترده ونابودی کشور باعث گردید دوباره مردمی که در همین کارخانجات فعال بودند به میدان آماده و بازسازی کشور را بر عهده گیرند.ظهور شرکت های نظامی کوچک وبزرگ این بار به شکل تولیدات اقتصادی نمودپیداکرد و آلمان ها توانستند به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت های اقتصادی خود اقدام نمایند.

با توجه به جمعیت مصرف گرا در قاره سبز اروپا وتوان بالای خرید آلمان توانست با صنعتی شکوفا تر شده بخش بزرگی از بازارهای اروپایی همچون صنعت خودروسازی ، قطعات وتجهیزات الکترونیکی ، صنایع غذایی، پوشاک و…  را تصاحب نماید که خود این موضوع با کشورگشایی هیتلر برابری می نماید.

آلمان در حال حاضر با مراکز صنعتی مختلف در شهرهای بزرگ توانسته پراکندگی صنایع را به نحوی توزیع نماید که کمترین نرخ بیکاری را دربین کشورهای اتحادیه اروپا دارا باشد.

آلمان کشوری‌ست که یک مرکز اقتصادی واحد ندارد و بخش‌های مختلف اقتصادی در نقاط مختلف آن متمرکز شده‌اند. بازار سهام آلمان در شهر فرانکفورت مستقر است، در حالی که برلتسمان که بزرگ‌ترین شرکت چندرسانه‌ای آلمان است در گوترزلوه قرار دارد. وولفسبورگ، اشتوتگارت و مونیخ مراکز صنعت اتومبیل‌سازی آلمان هستند.آلمان حامی سیاست همگرایی بیشتر کشورهای اروپایی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی است. سیاست‌های اقتصادی این کشور عمدتاً از طریق موافقت‌نامه‌های بین کشورهای اتحادیه اروپا و قوانین بازار اروپایی تعیین می‌شوند. آلمان در روز ۱ ژانویه ۱۹۹۹ یورو، واحد پول مشترک اتحادیه اروپا را معرفی کرد. سیاست‌های پولی آلمان توسط بانک مرکزی اروپا که در فرانکفورت مستقر است وضع می‌شوند.

قالب سازی وقطعه سازی در آلمان به عنوان صنایع مادر توانسته با گسترش تکنولوژی سهم ونقش اول را در گسترش صنعت آلمان بازی نماید. وابستگی شدید صنایع خودرویی و الکترونیکی به قطعه سازی در کنار کیفیت بالا باعث گردیده شرکت های قالب سازی وقطعه سازی در آلمان قدرت مالی و البته دانش افزایی شدیدی ر اایجاد نماید به طوری که در این بخش نیز آلمان یکی از صادرکنندگان قطعات صنعتی در جهان به شمار می آید.

Rate this post

1 Comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *