پل در قالب تزریق پلاستیک

پل در قالب تزریق پلاستیک

پل در قالب تزریق پلاستیک شامل دو بلوک فلزی هستند که در دو طرف صفحات پران و پست صفحه اصلی سنبه قرار می گیرند و ارتفاع آن ها با توجه به نیاز قالب تغییر می کند. گروه دقیق سازان پیشرو با کادر متخصص خود در طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی فعالیت دارد. از این رو این دانشنامه را برای آگاهی شما عزیزان به رشته تحریر در آورده است. برای فروش قطعات قالب تزریق پلاستیک می توانید با واحد فروش صحبت نمایید و استعلام بگیرید.

درباره پل در قالب تزریق پلاستیک چه می دانیم؟

پس از تولید قطعات پلاستیکی در قالب سازی تزریق پلاستیک، باید قطعه پلاستیکی به بیرون هدایت شود. برای این قسمت از کار از ثفحات پران و همچنین پران ها استفاده می شود. برای این کار و طی این مراحل باید فضایی وجود داشته باشد. پل در قالب تزریق پلاستیک این وظیفه را به عهده دارد. همان گونه که گفته شد پل ها دو‌ بلوک فلزی در دو سمت صفحات پران و پشت صفحه ی اصلی سنبه هستند. ارتفاع این پل ها بستگی به نیاز قالب دارد. در واقع باید در نظر گرفت که قطعه پلاستیکی به چه اندازه از قالب به بیرون هدایت شود.

پل در قالب تزریق پلاستیک
پل در قالب تزریق پلاستیک

در بعضی از قالب ها که طول و عرض بزرگتری دارند از استوانه ای به نام پل استفاده خواهد شد چرا که امکان دارد در مرکز صفحات سنبه و ماتریس خمش به وجود بیاید. دلیل این امر این است که عموما قطعه تولید شده در مرکز قالب و در واقع در فضای بین دو پل قرار دارد، از این رو فشار تزریق مواد مذاب دستگاه تزریق پلاستیک امکان دارد مرکز صفحه را خم کند. به عنوان مثال برای درک بهتر می توان ستون هایی را عنوان نمود که در زیر یک سقف قرار می گیرند و مانع از ریزش و خم شدن ساختمان می شوند.

جای بیشتر پل های کمکی در فاصله های مختلف بین پل اصلی و پشت صفحه سنبه قرار دارد. عموما پل ها به شکل استوانه های فلزی هستند اما ناگفته نماند که شکل های مختلفی از این پل ها را می توان مورد استفاده قرار داد.

در واقع این بخش از قالب را می توان قسمت متحرک آن به حساب آورد که هسته قالب در آن قرار دارد. این بخش همیشه به یک پران وصل است.

سیستم پران در کنار پل در قالب تزریق پلاستیک

سیستم پران سیستمی است که با کمک آن می توان پس از باز شدن قالب، قطعه را از درون قالب به بیرون هدایت نمود. در سیستم پران یک میله پران وجود دارد که قادر است صفحه پران را حرکت دهد. اما در صفحه پران نیز تعدادی پین وجود دارد. این پین ها در واقع میله های باریکی هستند که وارد هسته قالب می شوند و به قطعه پلاستیک تولید شده ضربه ای وارد می کنند و باعث می شوند که این قطعه به بیرون پرتاب شود.

برای حرکت صفحه و پین های پرام در قالب باید فضایی وجود داشته باشد. این فضا به وسیله دو پل در دو طرف صفحه پران به وجود می آید.  ارتفاع و اندازه این پل ها بستگی به ارتفاع قطعه دارد. همچنین به این نکته بستگی دارد که پین های پران به چه اندازه باید قطعه را به بیرون پرتاب نمایند‌ تا بتواند از قالب خارج شود. در قالب هایی که طول و عرض بیشتری دارند از پل استفاده خواهد شد. در تصویر ارائه شده می توانید پل را مشاهده نمایید.

برای دریافت خدمات قالب سازی کلیک گنید…!

قالب تزریق پلاستیک و اجزای آن

در این مقاله درباره پل در قالی تزریق پلاستیک صحبت شده است. در واقع این پل ها از اجزای قالب تزریق پلاستیک می باشند. اما علاوه بر این پل ها اجزای دیگری نیز در قالب های تزریق پلاستیک وجود دارند. از این اجزا می توان رینگی، بوش اسپرو، نازل های رانر، کفشک ها، صفحات پران، میله های پران، میله های بازگشت پران، تی اسلایدها و قفل کن ها را نام برد.

این قطعات کاملا استاندارد هستند و بعد از مونتاژ شدن می توانند قالب تزریق پلاستیک را به وجود بیاورند‌. با این قالب ها انواع قطعات پلاستیکی را می توان تولید نمود. در واقع باید گفت که این روش از قالب سازی رایج ترین و پر کاربرد ترین روش به حساب می آید. تولید انبوه با این روش به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

پل در قالب تزریق پلاستیک
پل در قالب تزریق پلاستیک

سخن پایانی

گروه تخصصی دقیق سازان پیشرو با ارائه این مقاله درباره پل در قالب تزریق پلاستیک شما را با این قطعه آشنا می سازد. این گروه در زمینه طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی فعالیت های چند ساله دارد و با تجربه فراوان بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد داد. درباره فروش قطعات قالب تزریق پلاستیک می توانید با کارشناسان ما صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: قالب تزریق پلاستیک چیست؟

توضیحات کامل درباره پل در قالب تزریق پلاستیک

در دو طرف صفحات پران و همچنین پشت صفحه اصلی سنبه، دو بلوک فلزی وجود دارد که همان پل در قالب تزریق پلاستیک محسوب می شود. نکته جالب این است که با توجه به نیاز قالب می توان ارتفاع پل ها را تغییر داد. درباره وظیفه پل ها باید توضیحاتی را در ابتدا ارائه دهیم. قابل ذکر است که هنگامی که قطعات پلاستیکی در روش قالب سازی تزریق پلاستیک تولید شد،

زمان آن می رسد که این قطعات به بیرون از قالب هدایت شوند. اما به چه روشی این کار صورت می گیرد. صفحات پران و پران ها این وظیفه را به عهده دارند. فضایی که برای این کار در نظر گرفته شده است همان پل می باشد. همین دو بلوک فلزی قادر هستند این وظیفه را به انجام برسانند. باید بگوییم که با توجه به نیاز قالب ارتفاع پل ها تغییر می کند. یعنی باید این نکته را در نظر داشت چه قطعه پلاستیکی ساخته شده چگونه و به چه اندازه قرار است از درون قالب به بیرون هدایت شود.

دلیل وجود پل در قالب تزریق پلاستیک

گفتنی است که برخی از قالب ها طول و عرض بیشتری دارند و در واقع بزرگ تر هستند. در این گونه قالب ها از پل هایی استفاده می شود که به شکل استوانه هستند. وظیفه این پل های استوانه ای جلوگیری از خم شدن صفحات سنبه و ماتریس می باشد. در نظر بگیرید که در ساختمان ها برای جلوگیری از ریزش و خم شدن سقف آن از ستون های استوانه ای استفاده شود‌.

این دقیقا حکم همان ستون ها را دارد. حالا باید دلیل به کار بردن پل در قالب تزریق پلاستیک را به صورت واضح بیان نموده و شما آن را بهتر درک کنید. هنگامی که قطعه پلاستیکی مورد نظر در مرکز قالب تولید شده است، در واقع در قضای بین دو پل وجود دارد. در این شرایط فشاری که تزذیق مواد مذاب در دستگاه تزریق پلاستیک می آورد امکان دارد مرکز این صفحه را خم کند. در این صورت پل های استوانه ای این توانایی را دارند که از این اتفاق جلوگیری کنند.

کاربرد ماشینکاری CNC برای چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

پل در قالب تزریق پلاستیک

بیشتر این پل ها پست صفحه سنبه قرار می گیرند. گفته شد که شکل ظاهری این پل ها به صورت استوانه های فلزی می باشد. البته در بازار شکل های دیگری نیز از پل ها مشاهده خواهد شد. در مورد ساختار این قسمت از قالب باید گفت که در واقع بخش متحرک به حساب می آید و به یک پران متصل می شود. در قسمت قبل با سیستم پران هم آشنا خواهیم شد.

آشنایی با سیستم پران

در توضیحات قبل گفته شد که قطعه تولید شده در قالب تزریق پلاستیک باید به گونه ای از قالب بیرون بیاید. این کار توسط سیستم پران انجام خواهد شد. نکته مهم این است که حرکت سیستم پران نیز توسط یک میله انجام می شود. اما ساختار و عملکرد این سیستم پران چگونه است. باید گفت که در صفحه پران پین های کوچکی وجود دارد. وظیفه این پین ها ضربه زدن به قطعه پلاستیکی تولید شده است. در واقع این پین ها باعث می شوند که این قطعه به بیرون راه پیدا کند. پس عملکرد پل در قالب تزریق پلاستیک در گرو فعالیت این قطعات می باشد.

بیستر بخوانید: واحدتخصصی قطعه سازی چگونه است؟

قدری درباره قالب تزریق پلاستیک بیشتر بدانیم.

در این قسمت تصمیم داریم به طور کلی درباره قالب تزریق پلاستیک صحبت کنیم. گفتنی است که از این شیوه برای تولید قطعاتی از  خانواده پلاستیک استفاده خواهد شد. به عنوان مثال برای تولید قطعات موجود در جارو برقی، خودکار، اسباب بازی و سایر وسایل پلاستیکی از این سیستم قالب سازی بهره برده می شود.

در واقع بابد گفت که این روش قالب سازی پر کاربردترین روش در کل جهان می باشد. به همین دلیل توضیحات مهمی درباره پل در قالب تزریق پلاستیک ارائه دادیم.  محصولات تولید شده با این سیستم باید کیفیت سطح بالایی داشته باشند.

پل در قالب تزریق پلاستیک

آشنایی با اجزای مهم قالب تزریق پلاستیک

این سیستم از اجزا و قطعات متعددی تشکیل شده است. ازجمله این قطعات می توان کفشک، پل در قالب تزریق پلاستیک، کور و کویتی، پران، صفحه پران، اسپرو، هات رانر و سایر قسمت ها را نام برد. از این قالب ها می توان برای تولید انبوه قطعات پلیمری یا همان پلاستیکی استفاده نمود. یعنی تمام قطعات پلاستیکی که در اطراف خود مشاهده می کنید،

برای آشنایی با قالب سازی پلاستیک کلیک کنید

با استفاده از قالب خاصی تولید شده است. از این رو به جرات می توان گفت که رایج ترین و پر کاربرد ترین روش در تولید قطعات پلاستیکی به کار گیری سیستم قالب تزریق پلاستیک می باشد. محصولاتی که به این شیوه تولید شده اند در زندگی ما به میزان زیادی وجود دارند و همه روزه از آن ها استفاده می نماییم. گروه دقیق سازان پیشرو با طراحی و ساخت انواع قطعات پلاستیکی در این زمینه فعالیت های زیادی دارد و بهترین کیفیت را ارائه خواهد داد.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *