کاربرد ماشین آلات صنعتی

کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز

کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز و سایر صنایع روزانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. از آن جایی صنایع در زمینه های مختلف با تکنولوژی روز دنیا به پیش می روند، باید استفاده از ماشین آلات صنعتی به روز در دستور کار قرار بگیرد. گروه دقیق سازان پیشرو با کادر مجرب در زمینه تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی فعالیت دارد و به این طریق تمام صنایع را پوشش می دهد. ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش از جمله فعالیت های این گروه تخصصی می باشد که در نتیجه کیفیت و دقت را به مشتریان هدیه خواهد داد.

قالب سازی تزریق پلاستیک چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

کاربرد ماشین آلات صنعتی
کاربرد ماشین آلات صنعتی

فواید ماشین آلات صنعتی

این نکته بر کسی پوشیده نیست که کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز و سایر صنایع باعث پیشرفت در آن ها خواهد شد. در واقع باید گفت که بدون ابن ماشین آلات صنعتی بسیاری تز صنایع و تولیدات دچار مشکل می شوند و به اصطلاح چرخ آن ها نمی چرخد. این ماشین ها در واقع قطعات فلزی بسیار بزرگ هستند که در طراحی های مختلف تولید شده و بار تمام صنایع را به دوش می کشد. در این ماشین ها برخی از قطعات متحرک و برخی دیگر ثابت هستند.

شایان ذکر است که با وجود این ماشین های صنعتی و دستگاه های بزرگ نیروی انسانی بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر سطح تولید را به میزان زیادی بالا می برد. تپلبد انبوه بدون این ماشین آلات امری نشدنی و امکان ناپذیر خواهد بود. نکته بسیار مهم این است که استفاده از ماشین آلات صنعتی ایمنی را برای کاربران و کارمندان بسیار افزایش می دهد.

در صنایعی مقر پتروشیمی و گاز، نفت، صنایع غذایی و صنایع خودرو سازی این ماشین ها در طرح ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. قابل ذکر است که این ماشین ها قادر هستند در زمینه کنترل فرایند و اندازه گیری پارامترهای مختلف صنعتی بسیار دقیق عمل کنند. همین امر کیفیت محصولات تولید شده را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد. همچنین هزینه های تولید نیز کاهش پیدا می کنند.

تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز

در این قسمت باید بدانیم که کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز به چه صورت و در این صنعت چه نوع تجهیزاتی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین آلات و دستگاه های صنعتی تمام صنایع را تحت پوشش قرار می دهد و بدون آن ها نمی توان در تولیدات انبوه خرفی برای گفتن داشت. ماشین آلات صنعتی در این صنایع به دو صورت ثابت و دوار به کار می روند. در ادامه درباره این دو مدل از ماشین آلات صنعتی صخبت خواهیم کرد.

درباره تجهیزات ثابت و دوار بیشتر بدانیم.

در کل برخی از قطعات صنعتی هیچ گونه حرکتی ندارند و به آن ها تجهیزات ثابت یا استاتیک می گویند. از جمله ماشین آلات صنعتی ثابت می توان مبدل های حرارتی، پایپینگ، تانک های ذخیره سازی، دستگاه های کاهش دهنده فشار، بویلر یا همان دیگ های بخار، کوره و هیتر و خطوط لوله از تجهیزات ثابت را نام برد. اما در مورد تجهیزات دوار باید گفت که این ماشین آلات صنعتی، دارای حرکت یا چرخش هستند. در برخی از موارد از این گونه ماشین آلات صنعتی برای پردازش مایعات به کار می روند.

به عنوان مثال می توان انواع توربین، پمپ، کمپرسور، موتور و گبربکس را نام برد. هنگام طراحی و تولید این گونه ماشین های صنعتی حتما باید به محیطی که در آینده  قرار است فعالیت کنند نیز توجه نماییم. باید دقت داشت که این ماشین آلات صنعتی باید از گزند هر گونه آسیب و خوردگی در امان باشند.

انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز

در این قسمت از مقاله درباره کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز صحبت خواهیم کرد و انواع مختلف این دستگاه ها و ماشین ها را توضیح خواهیم داد.

برای آشنایی با قالب سازی پلاستیک کلیک کنید

کاربرد ماشین آلات صنعتی

مبدل های حرارتی

مبدل های حرارتی از جمله ماشین ها و تجعیزات صنعتی هستند که در صنایع پتروشیمی و گاز کاربرد دارد. این دستگاه قادر است  انتقال حرارت بین دو دستگاه یا سیال مختلف را انجام خواهند داد و در واقع برای بالا بردن این کارایی ها طراحی شده اند. این مبدل ها گرما را دریافت و مورد استفاده قرار می دهد. عدم وجود این مبدل ها باعث آزاد شدن و هدر رفتن گرما خواهد شد.

پایپینگ ها

در مورد کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز باید گفت که از جمله این دستگاه های مهم پایپینگ ها می باشند. هنگامی که قرار است گازها و مایعات در سراسر کشور و همچنین بین تجهیزات در سیستم های تولیدی انتقال یابد، امن ترین و مهم‌ ترین روش استفاده از خط لوله یا پایپینگ است. در واقع پایپینگ یک وسیله انتقالی محسوب می‌شود که مایعات و گاز را در پالایشگاه ها و کارخانه های پردازش شیمیایی استفاده می شوند.

دستگاه کاهنده فشار

از جمله ماشین آلات صنعتی مسع توان دستگاه کاهش دهنده فشار را نام برد که در این صنایع کاربرد دارد. پس در مورد کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز، دستگاه های کاهش دهنده فشار را معرفی خواهیم کرد. این دستگاه های بسیار مهم در پالایشگاه ها و کارخانه های شیمیایی نصب شده و فشار های زیاد ورودی را آزاد می کنند.

در کل باید گفت که صنعت نقت و گاز از بزرگترین صنایع بوده و مطمئنا پیچیدگی و حساسیت زیادی دارند. ماشین آلات مورد استفاده در این صنایع در برخی موارد به صورت کاملا اختصاصی طراحی می شوند.

در این رابطه بخوانید: قطعه سازی با استفاده از دستگاه های فرز و تراش

سخن پایانی

در این مقاله کاربرد ماشین آلات صنعتی در صنایع پتروشیمی و گاز را مورد بررسی قرار دادیم. این ماشین آلات و تجهیزات به گونه ای طراحی می شود که جوابگوی حساسیت و دقت در این صنایع باشد. همچنین گروه دقیق سازان با تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی نقش زیادی در این صنایع دارد. در کارخانه های ما ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش مشتریان عزیز انجام می شود.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *