ماشین کاری CNC

مزایای ماشین کاری CNC

ماشین کاری CNC یک نوآوری در صنعت و در واقع انقلاب صنعتی می باشد. توجه به سرعت بیشتر، کارایی بالاتر و پایداری از اصول اصلی و مهم در تکنولوژی به حساب می آید. گروه دقیق سازان پیشرو با پیروی ازهمین اصول تکنولوژی آماده ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش شما خواهد بود. سفارش ساخت قطعات فلزی و تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC از جمله مسئولیت های این شرکت بوده و با افتخار در خدمت مشتریان عزیز خواهیم بود.

در اینجا بخوانید: اصول طراحی ماشین کاری با CNC

از ماشین کاری CNC بیشتر بدانیمماشین کاری CNC

نقطه اوج ماشین کاری CNC، سرعت بالا، دقت زیاد با توجه به طرح های پیچیده، تولید قطعاتی که نمی توان با هیچ روش دیگری ایجاد نمود، می باشد. استفاده از این روش باعث سودآوری زیاد و رقابت در کسب و کارها خواهد شد.

فهرستی از مزایای ماشین کاری CNC

در این قسمت و برای آشنایی بیشتر با ماشین کاری CNC مزایای آن را به صورت لیست آورده و در ادامه توضیح خواهیم داد.

تولید ضایعات بسیار کم با ماشین کاری CNC

ایرادات در حد صفر و دقت بسیار بالا

تولید سریع و کارآمد و همچنین مونتاژ بسیار سریع

افزایش ایمنی برای پرسنل

کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های تولید

در ادامه این موارد را به صورت کامل تر بررسی خواهیم کرد.

کاهش تولید ضایعات با ماشین کاری CNC

گفتنی است که ماشین کاری CNC تحت برنامه های نرم افزاری اجرا می شوند که مرتب بهینه سازی شده و به کاهش تولید ضایعات کمک زیادی می کنند. کدهای موجود در این برنامه ها، حتی می توانند میزان کارایی برنامه را قبل از اجرا بررسی و اطلاعات را در دسترس قرار دهند. به این وسیله از مرحله آزمون و خطا عبور کرده و نتایج تولید بررسی و ارائه خواهد شد. مسئله مهم دیگر این است که به دلیل برنامه های نرم افزاری دقیق، از مواد اولیه خام استفاده هوشمند و بهینه می شود. به همین دلایل این ماشین ها، کمک زیادی یه تولید کنندگان می‌کنند و تولید ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

دقت بسیار زیاد و ایرادات در حد صفر

در ماشین کاری CNC تمام فعالیت ها به صورت مستقل و بدون دخالت دست انجام می شود. از این رو امکان خطای انسانی کاملا از بین می رود. با توجه به کدها و برنامه های نزم افزاری تمام مراحل کار اداره شده و دقت بیشتری از سوی ماشین ها صورت می گیرد و کار بدون هیچ نقصی ارائه می شود. ورودی ها در کل این مسیر بدون تغییر می مانند اما اگر در صورت نیاز و به طور عمدی تغییری صورت بگیرد، با محصولات نهایی کاملا سازگاری خواهد داشت. نکته مهم دیگر در مورد ماشین ها عدم توقف می باشد. در واقع بدون به خطر افتادن کیفیت کار، فعالیت های این ماشین ها به صورت بدون وقفه انجام خواهد شد.

برای خرید قالب سنبه ماتریسی قالبی و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سرعت در تولید و کارامدی زیاد

سرعت این دستگاه ها قابل تنظیم است و می توان در سریع ترین حالت ممکن از آن استفاده نمود. همچنین خستگی و وقفه در کار برای این ماشین ها معنایی ندارد. از این رو با ماشین کاری CNC در کنار سرعت، دقت نیز حفظ خواهد شد و بنابراین منابع مالی و سرمایه اصلا هدر نمی رود. این کارآمدی و سرعت را می توان از مهم ترین مزایای این دستگاه دانست. همچنین در مورد مونتاژ سریع نیز می توان روی این دستگاه حساب ویژه باز نمود.

افزایش ایمنی برای پرسنل با ماشین کاری CNC

در کارهای دستی اپراتورها و کارکنان با خطراتی مواجه می شوند. اما ماشین کاری CNC این خطر ها را از بین خواهد برد. چرا که این ماشین ها بدون اپراتور کار می کنند. از این رو نیروهای انسانی فقط کافی است نقش نظارتی داشته باشند که این کار ها را نیز می توان از راه دور و با استفاده از برنامه های نرم افزاری اجرا نمود.

سنبه ماتریس چیست ؟

ماشین کاری CNC

کاهش مصرف انرژی

بعضی از صنایع تولیدی استفاده زیادی از انرژی خواهند داشت. اما با ماشین کاری CNC مصرف انرژی بسیار کاهش می یابد. همچنین برنامه ریزی های ضعیف و نادرست نیز می توان مورد بررسی قرار داد و به این وسیله در مصرف انرژی صرفه جویی نمود. این مزایا می تواند هزینه ها را به میزان زیادی کاهش دهد. از مراحل اولیه تا نهایی ترین مرحله و اتمام تولید، بسیاری از هزینه ها از بین رفته و این امر سرمایه را حفظ خواهد کرد.

سخن پایانی

تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC و ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش از فعالیت های همیشگی گروه دقیق سازان پیشرو می باشد. برخورداری از ماشین کاری CNC در جهت انجام سفارش ساخت قطعات فلزی ما را در این مسیر موفق ساخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *