ریخته گری تحت فشار

ریخته گری تحت فشار چیست؟

ریخته گری تحت فشار روشی برای قالب زدن می باشد که در آن مواد مذاب را با فشار در قالب می ریزند. شرکت دقیق سازان پیشرو با سال ها تجربه آماده قبول سفارش ساخت قطعات فلزی می باشد و برای این کار از مجهزترین سیستم ها استفاده می نماید. ازاین رو برای ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش شما عزیزان آمادگی های لازم را داریم. در این مقاله یکی از روش های قالب زنی را توضیح خواهیم داد.

تولید قطعات به روش تراشکاری و CNC چگونه صورت میگرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید

هر آن چه درباره ریخته گری تحت فشار باید بدانیم.

در این روش از قالب زنی قطعات کاملا محکم و بدون حفره تولید می شوند چرا که بر خلاف روش های دیگر مواد مذاب با فشار زیاد وارد قالب ها خواهند شد. اصولا در روش های متداول دیگر مواد مذاب با نیرو و وزن خود به قالب می‌روند. با روش ریخته گری تحت فشار می توان در کوتاه ترین زمان ممکن قطعات را تولید نمود و نقطه ذوب پایینی مورد نیاز است. با این روش می توان قطعات بسیار نازک و مستحکم را تولید نمود.

فلزاتی مثل چدن و فولاد که نقطه ذوب بسیار بالایی دارند با این روش ریخته گری نمی شوند. با این روش ریخته گری می توان قطعاتی مثل کاربراتورها، موتورها، قطعات ماشین های اداری، ابزارهای دستی و کاری و اسباب باری ها را تولید نمود. از نظر اقتصادی نیز کاملا مقرون‌ به صرفه می باشد و از این رو یک روش متداول به حساب می آید.

ریخته گری تحت فشار
ریخته گری تحت فشار

روش ریخته گری تحت فشار چه مزایایی دارد؟

با شیوه ریخته گری تحت فشار می توان برای تولید انبوه قطعات فلزی و پلاستیکی اقدام نمود و تولیدی با صرفه داشت. کیفیت این قطعه ها بسیار مرغوب است و قطعات نازک و پیچیده را می توان با این روش تولید کرد. قابل ذکر است که این قطعات فلزی و پلاستیکی از پرداخت خوبی برخوردار هستند و استحکام بسیار خوبی دارند. می توان در مدت زمان کوتاهی به تولید انبوه رسید و این امر از نظر اقتصادی سود آور می باشد.

برای سفارش ساخت قطعات فلزی لطفا کلیک کنید

مراحل قالب زدن با شیوه ریخته گری تحت فشار

برای این کار باید تجهیزات لازم در دسترس باشد مخصوصا در زمان فشار دادن مواد مذاب باید قالب بسته نگه داشته شود و از ریخته شدن این مواد مذاب به بیرون جلوگیری شود. قالب ها به صورت دائمی روی ماشین ریخته گری قرار دارند و برای تولید قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. این قالب ها دو قسمت دارند که یک قسمت ثابت و بخش دیگر متحرک می باشد.

هر دو بخش سطح جدایش قالب دارند که کاملا آب بندی شده اند و مواد مذاب از آن ها بیرون نمی ریزد. همچنین دقت انطباق هر دو صفحه بسیار مهم هستند. یک مسئله مهم در زمان قالب زدن این است که هیچ گونه گاز محبوسی در آن وجود نداشته باشد. برای این منظور باید در جریان کار هیچ هوایی به درون مواد مذاب نفوذ نکند. همچنین باید هنگام تزریق مواد مذاب درون قالب هوا به طور کامل تخلیه شود. برای این منظور کانال هایی تعبیه شده اند که باعث انتقال گازهای درون قالب می شوند.

شرایط مهم قالب قبل از شروع کار

یکی از کارهایی که در روس ریخته گری تحت فشار و قبل از شروع کار باید انجام شود این است که قالب حتما باید گرم شود. این نکته زا ذکر نماییم که به هیچ عنوان نباید از قالب سرد برای ریخته گری استفاده کرد. در غیر این صورت ترک‌ هایی به وجود می آیند. اختلاف دمای بین ریخته گری و قالب بابد متناسب باشد. گفتنی است که به هر میزان که افت دمای بین ریختگری و قالب کمتر باشد، خطر ایجاد ترک نیز کمتر خواهد شد.

چگونگی خنک کردن قالب

در زمان ریخته گری تحت فشار و تزریق مواد مذاب، گرما به قالب منتقل می شود. برای این که قطعه ساخته شود این مواد مذاب باید منجمد شوند. به این صورت قطعه از قالب بیرون خواهد آمد‌. برای خنک کردن از آب و در برخی موارد از روغن های موجود در دستگاه های تنظیم دما استفاده می کنند. برای این که این مواد خنک کننده جریان پیدا کنند در قالب کانال هایی تعبیه شده است و به روش های گوناگون طراحی می شوند.

در اینجا بخوانید: موارد مورد استفاده قالب پلاستیک

ریخته گری تحت فشار

سخن پایانی

برای ساخت قطعات صنعتی طبق سفارش مشتری می توان برای این که سرعت کار بیشتر و کیفیت محصول بالاتر باشد، از روش ریخته گری تحت فشار استفاده نمود. شما برای سفارش ساخت قطعات فلزی می توانید با سایت دقیق سازان پیشرو ارتباط داشته باشید و سفارش خود را ثبت نمایید. ما با تولید انبوه قطعات فلزی اعتماد شما را جلب می نماییم. همچنین برای آگاهی از قیمت قالب سازی فلزی می توانید با واحد فروش تماس بگیرید.

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *