قالب سازی برای فایبرگلاس

قالب سازی برای فایبرگلاس

قالب سازی برای فایبرگلاس اگر نگاهی به صنایع خودروسازی داشته باشید، انواع قالب های فایبرگلاس را مشاهده می کنید. قالب سازی برای فایبرگلاس کاربرد های بسیاری داشته و برای فعالیت های صنعتی می توانید استفاده نمایید.

قالب سازی برای فایبرگلاس چیست

یکی از انواع قالب های ساخته شده که بیشتر در صنعت کاربرد دارد، قالب سازی برای فایبرگلاس و کامپوزیت بوده که برای تولید بدنه خودرو، فن صنعتی، پره تور بین، قایق، استخر های فایبرگلاس و غیره استفاده می‌ شود. از فایبرگلاس امروزه در دکوراسیون نیز استفاده شده و رفته رفته کاربرد های این قطعه بیشتر از قدیم دیده می شود.

طراحی و ساخت انواع قالب لاستیکی با دقیق سازان پیشرو برای ثبت سفارش کلیک کنید

ساختار قطعه فایبرگلاس

هدف از ساخت قالب سازی برای فایبرگلاس، تولید قطعات با استحکام و در عین حال سبک بود که قیمت مقرون به صرفه داشته باشد. برای تولید انواع فایبرگلاس از الیاف شیشه های رزین و خود فایبرگلاس استفاده شده و لایه لایه بر روی همدیگر قرار می گیرند. بخش رزین و الیاف های آن بخش مهم فایبرگلاس محسوب می شود و هر کدام تنش فیزیکی اختصاصی خود را تحمل می‌ کند. در این میان رزین وظیفه تحمل تنش فشاری را برعهده داشته و الیاف شیشه نیز باعث بالا رفتن مقاومت کششی قطعه می شود.

قالب سازی برای فایبرگلاس

می توانید انواع قطعه فیبرو کربن یا به عبارت دیگر فایبر کربن با روش قالب سازی برای فایبرگلاس تولید نمایید. تنها تفاوت فایبرگلاس و فایبر کربن استفاده از الیاف کربن به جای الیاف شیشه خواهد بود.

کاربرد های فایبرگلاس

محصولات صنعتی از متریال مختلفی تولید می‌ شود یکی از انواع متداول قطعه های صنعتی فایبرگلاس است که در صنایع مختلفی استفاده می شود. فایبرگلاس استحکام بالایی داشته و مقاومت بالایی در مقابل ضربه دارد. در آخر به دلیل وزن کم آن بر روی تمامی تجهیزات قابل استفاده است. اگر قصد تولید بدنه کولر صنعتی و برج های خنک کننده را دارید، می توانید از فایبرگلاس استفاده نمایید. ساختار بدنه قایق های سبک، جت اسکی و غیره از فایبرگلاس است.

در ساخت انواع تجهیزات دکور و منازل وسایل منزل نیز از قالب سازی برای فایبرگلاس استفاده می شود. امروزه مهندسی معکوس برای تولید انواع تجهیزات صنعتی از این استفاده می کنند. همچنین در تولید صنایع نظامی، خودرو، هلیکوپتر و پهپاد و هواپیما های آموزشی به دلیل وزن کم آن بهره گیری می شود.

ساختار قالب فایبر گلاس

به طور معمول قالب فایبرگلاس از سه قسمت تشکیل شده است که می توانیم به مادگی، قالب نرم و  بخش دیگر اشاره نماییم. هر کدام وظیفه خاصی را در زمان انجام فعالیت دارند. باید کیفیت لازم برای انجام فعالیت های مختلف را داشته باشد. مقاومت قالب سازی برای فایبرگلاس نیز اهمیت بسیاری دارد که پس از طی مراحل تولید قطعه مورد نظر آزمون و خطا می‌ شود.

برای انواع تولید قالب های صنعتی مانند قالب ریخته گری، قالب تزریق پلاستیک، قالب فایبرگلاس می توانید با توجه به طرح خود به مجموعه دقیق سازان مراجعه کرده و محصول خود را خریداری نمایید.

سنبه ماتریس چیست بیشتربخوانید

الیاف گذاری در فایبر گلاس

قبل از انجام پروسه الیاف گذاری بهتر است الیاف در اندازه های متناسب با توجه به شکل و مدل مشتری بریده شود. در ادامه الیاف گذاری انجام می شود. در ادامه پس از انتخاب الیاف مناسب بر روی ژلکوت خوابانده می ‌شود و این پروسه تا زمانی که تمام سطح ژلکوت با الیاف پوشانده شود ادامه خواهد داشت. پس از اینکه الیاف به صورت خوابانده شد، از غلتک استفاده می کنند.

قالب سازی

در نظر داشته باشید برای متریال های مختلف متفاوت خواهد بود. عملیات لایه گذاری با از یافت در دفعات 6 الی 8 بار انجام می ‌شود تا به ضخامت و مقاومت مطلوبی برسد. به این نکته نیز اشاره کنیم که لایه گذاری باید در فاصله های زمانی انجام شود که کامپوزیت و فایبر گلاس با کیفیت ساخته شود.

مقایسه قالب های صنعتی با قالب فایبرگلاس

قالب سازی و تولید قطعه فایبرگلاس به صرفه تر از روش تزریق پلاستیک و ریخته گری است. می‌ توان در ابعاد مختلفی با توجه به نیاز مشتری تولید کرد. برای اطلاعات بیشتر جهت سفارش و ساخت قالب های صنعتی مانند قالب تزریق پلاستیک، قالب ریخته گری، قالب کامپوزیت و فایبر گلاس به سایت دقیق سازان مراجعه نمایید و با کارشناسان و بخش فروش در ارتباط باشید.

در اینجا بخوانید: همه چیز در مورد قالب سازی و قالب سازی صنعتی

Rate this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *